Seiko kinetic auto relay bandje

Goedendag ik ben nieuw op dit forum. Weet iemand of er op het forum of bij een horlogemaker nog onderdelen te krijgen zijn voor mijn Seiko kinetic auto relay Ik ben er al verschillende afgeweest en die zeggen dat het horloge te oud is. Het bandje is stuk bij de overgang van rubber naar metaal. Ook heeft het een servicebeurt nodig. Dit horloge heeft sentimentele waarde voor mij. Meer als wat anders.

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Als die rubberen banddelen gebroken zijn op de punten waar de metalen pinnen ingaan,dankan je het vergeten met deze band want dit was 1 van de eerste Kinetic AR´s waar via Seiko geen onderdelen meer van zijn.
Je kan natuurlijk rondkijken of je een donor op de kop kan tikken want er zijn er genoeg gemaakt en niet heel duur.

1 like

Ja precies daar dus, gewoon uitgescheurd inderdaad, bedankt voor de vlotte reactie :slight_smile:
zal inderdaad maar rustig aan gaan kijken voor een donor .

Hoe breed is de baandaanzet?

Het lijkt op 19 mm?

Sorry ik denk dat je deze bedoeld. 15?

Dat laatste inderdaad,je kan namelijk leren banden krijgen of laten maken die een breedte hebben van 19mm met een bandaanzet van 15 mm.

Zoiets…

image

2 likes

Dat zou geweldig zijn ! Heb je daar een linkje van misschien ?

Ik stuur je zo even een pb met daarin een heel verhaal.

1 like

En hoe is het afgelopen? :yum:

1 like

Ik heb op aanraden contact opgenomen met Rob Pieters van dulci-international
Die had eigenlijk binnen no time een origineel bandje gevonden op eBay. Die zal ik gaan aanschaffen en dan wil hij het horloge wel een service beurt geven en het bandje er gelijk opzetten. :slight_smile:

2 likes

Ik weet niet wat het is maar ergens klinkt het logisch. Dus ik ga voor ja ! :grin: Zolang het horloge maar weer gaat lopen. Het is een van de eerste AR horloges.

Het horloge loopt al jaren niet meer. Maar ik meen me inderdaad te herinneren dat het om de 2 seconden tikte inderdaad. Ik denk dat hij gewoon even uit elkaar moet worden gehaald. Zie je hoe makkelijk ik dat zeg ? Haha ik heb er echt geen verstand wel maar ik vertrouw op de kennis op dit forum dus dat zit wel goed. Weet ik zeker.

1 like

Ik heb het geschud en dan gaat het wel vooruit hetzij in stappen van 2 :slight_smile:

2 likes