Seiko Kinetic batterij

Ik heb een Seiko Kinetic uit 1998.Hiernaast heb ik ook nog twee Seiko Quartz met verwisselbare batterij.Die kinetic ben ik het meest aan gehecht omdat dit destijds een geschenk was.Er is destijds iets met garantie vervangen omdat er iets niet goed oplaadde en toen werd ook de energietijd beter schijnbaar.Later heb ik zelf ook nog eens iets laten vervangen omdat hij niet meer bijlaadde.Kostte me vijf jaar terug € 120,00.Toen was alles in orde en kort daarna heb ik hem eens een hele lange tijd niet meer gedragen.Toen duurde het vrij lang om opgeladen te worden en na een paar dagen geeft hij 30 seconden energie aan maar leg ik hem weer een paar dagen weg dan is de voorraad weer snel 5 seconden.
maar goed…Intussen schijnt het me € 150,00 te kosten om de boel weer te laten doen zodat ie weer goed is. Ik begrijp dat je een kinetic dus niet voor langere tijd kun wegleggen lees ik hier.Maar goed…wat moet er nu aan gebeuren ? Men had het over een uurwerk en condensator…Ondanks dat ik gehecht ben vind ik het wel aan de prijs…Wat er nu inzit is toen nieuw geplaatst maar schijnbaar achteruit gegaan door het niet dragen.Weet iemand hier een adresje die dat ding even nakijkt en er eventueel een nieuw oplaadbaar batterijtje in zet voor een schappelijke prijs ? Mocht dit niet openbaar mogen dan kan het misschien ook via een pers.bericht.Ik verneem graag suggesties en adviezen.

1 like

Dit zijn de Capacitors die bij Cousins beschikbaar zijn, dus van £6.95 tot £13.95 excl. BTW en verzendkosten.

De capacitors wordt opgeladen door 'zeg maar voor het gemak een dynamo". Ik kan me niet voorstellen dat de laatste stuk gaat of slechter wordt als het niet gebruikt wordt.

Het alleen laten vervangen kan toch niet zo duur zijn.

Lees ook dit eens door.

Met vriendelijke groet,
Inca

1 like

www.monsterwatches.nl

Bedankt zo ver…Ik heb Rob van de website via mail benaderd.Hij is tot 2 april op vakantie.Hopelijk kan hij iets voor mij betekenen.Ik kom er op terug.

Seiko deed niets meer…heb een tip van een van jullie opgevolgd
Ahwel …dikke merci daarvoor …hij doet het weer !!!

1 like