Seiko kinetic blauwe dial

Heb je een hekel aan iets langere teksten, scrollen naar foto’s :wink:

Nog niet zolang geleden een kinetic met groene dial op leer gekocht, echt een fijn horloge om te dragen. Dus moest er nog maar eentje bijkomen met een blauwe dial en stalen band. Dit wordt dus mijn 14e Seiko, prima horloges die Seiko’s, vraag maar aan @Fate_Amenable_To_Change. Ja toch Chris, niets mis met toch :smiley:. Ik ben er blij mee :grin:
maar net zoals Chris meestal doet bij zijn eigen horloges, puntje van kritiek, toch een kleine opmerking. Band vind ik een rammel ding en de sluiting houdt ook niet over. Ach, kleine inperfectie waar ik verder geen last van heb :grin:.
Maar kijk eens naar de dial, die vind ik dus mooi, net als bij de groene.

oke, genoeg gel… anders krijg ik op mijn donder, te lange tekst :rofl:
Tijd voor foto’s

Nog wat info, niets bijzonders verder haha

kast RVS 42,5 mm rond
dikte 11 mm
minraalglas
kaliber 5M82
model SKA783P1
dialkleur Blauw met datum
Band RVS met vouwsluiting





De groene dial die ik als eerste had op leer:

De nieuwe met blauwe dial op stalen band:

27 likes

Mooie aanwinst weer Ferry

@FredSeiko14 :grin:

Mooi setje bij elkaar Fred.
Dat heb ik soms ook. Heb je een leuke gezien dan wil ik ook de andere kleuren erbij. :joy:

1 like

Of @fredTissot, @fredTagHeuer lol moet ik nog verder gaan :wink:. En wil natuurlijk niet in het vaarwater van @WillSeiko gaan zitten :smiley:
Likes op, dus een :+1:

je verdient een like, zijn op, dus een :+1:

2 likes

Goed merk. Mooie wijzerplaat. Prachtig horloge. Veel plezier ermee.

Heel toevallig ben ik de afgelopen week druk aan het kijken geweest naar een Seiko Kinetic, zowel een “gewone” als een direct drive-uitvoering. Het hele internet afgegoogled, recencies en ander lec- cq. litera-tuur gelezen en er uiteindelijk van afgezien vanwege de opmerkingen over de levensduur van de condensator dan wel de lithium cel die nogal snel naar de gallemiezen zou gaan als je het horloge niet vaak draagt.

Kan iemand mij van de koopangst af helpen, want ik vond het toch een apart type horloge dat ik eigenlijk in mijn verzameling zou willen hebben.

Niet alles geloven van het net, koop gewoon zoiets als die ik heb. Voor het geld hoef je het niet te laten :wink:

1 like

Dat klopt, ze zijn zeker niet overdreven duur. Ik twijfel (nog steeds :grimacing:) tussen die “gewone” groene op leer of een direct drive-uitvoering die iets duurder is, maar wel wat aparter.

Mooi weer. Echt een mooie, krachtige wijzerplaat.

1 like

Pfff Huibert, welke vind je het mooist om te dragen dat is de vraag die jij jezelf moet stellen :smiley:

ik heb nu 2 kinetic seiko’s, ik merk wel dat ze langer goed blijven als je ze vaker draagt. Laden sneller op en blijven langer lopen. Het zijn geen pronkhorloges om alleen neer te zetten. Ik vind groen het mooist met leder. En metalen band met blauw. Persoonlijk schudt ik ze beiden iedere dag even als ik ze niet draag. Dit moet wel een stuk fanatieker dan met een automaat. Ik schud ongeveer 10 minuten dan gaat hij weer 5-6 weken mee.

2 likes

Ja dat had ik ook in de reviews gelezen. Terwijl je juist zou verwachten dat ze niet zou vaak gedragen (bewogen) hoeven te worden omdat ze zo’n lange standby-tijd hebben. Beetje tegenstrijdig eigenlijk.
Maar wel weer een extra fitness trainer, dus het abonnement op de sportschool kan opgezegd :rofl:.

1 like

Dat zijn dan geen nieuwe kinetics Bill toch, mij is gegarandeerd wanneer volledig opgeladen loopt die 4 tot 6 maanden. En ik heb natuurlijk nog 2 jaar garantie, denk dat ze mij wel overleven :smiley:, snap jij wel. Maar goed 10 minuten schudden per dag per horloge, goed voor de spieren. Wellicht dat de zorgverzekeraar ze vergoedt, is tenslotte goed voor de spieren :wink:

2 likes

toch leuk, zo’n setjes in de collectie hebben :smiley:
zelf heb ik ze ook maar dan van een ander merk,
maar die Seiko’s zijn zeker mooie horloges :star_struck:
en je gaat ook hard met je verzameling :ok_hand:
prachtig duo, spijtig van die

want ik ben wel voor metaal :ok_hand:
maar goed, ieder zijn ding zullen we maar zeggen :wink:
draag hem met plezier

2 likes

Van welk merk zijn die, Jacobus?

1 like

Lekker bezig Ferry! Mooie aanwinst :+1:

Wel goed lezen. 10 min schudden en ze gaan weken mee. Niet iedere dag. Als je last van tremoren hebt gaat het een stuk langer mee.

1 like

De mijne zijn denk ik rond de 2 jaar oud. Het is net als met oplaadbare batterijen of auto accu. Niet gebruiken verkort de levensduur

Moet ze toch vergoedt worden voor de Parkinson patienten :grin:
Tja regelmatig dragen wordt voor ons toch een probleem met onze 6 piece collection :stuck_out_tongue:

2 likes

de setjes die ik heb in de collectie zijn van het merk Citizen :smiley: