Seiko kinetic blauwe dial

Van welk merk zijn die, Jacobus?

1 like

Lekker bezig Ferry! Mooie aanwinst :+1:

Wel goed lezen. 10 min schudden en ze gaan weken mee. Niet iedere dag. Als je last van tremoren hebt gaat het een stuk langer mee.

1 like

De mijne zijn denk ik rond de 2 jaar oud. Het is net als met oplaadbare batterijen of auto accu. Niet gebruiken verkort de levensduur

Moet ze toch vergoedt worden voor de Parkinson patienten :grin:
Tja regelmatig dragen wordt voor ons toch een probleem met onze 6 piece collection :stuck_out_tongue:

2 likes

de setjes die ik heb in de collectie zijn van het merk Citizen :smiley:

Citizen en Seiko, een pot nat toch :grin:. Beide prima prijs/kwaliteit :+1:

1 like

:angry:

ha, ok! :ok_hand: :sweat_smile:

1 like

Ik begin me af te vragen of je verzameling nog wel in 5 rolkoffers past, maar gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst, Ferry. Ik weet alleen niet welke kleur ik toffer vind.

1 like

Mooie Seiko!
Gefeliciteerd maar weer.

1 like

Is ook best wel lastig, allebei mooie kleur vooral in het zonnetje. Zou net gaan in 5 rolkoffers, maar dan niet met de dozen erbij :rofl:

1 like

Ik heb een Seiko BFK gehad. Kinetic, dus. Tip die ik er, destijds van Rob (Monsterwatches) bij kreeg was: eerst twee weken achterelkaar dragen en dan om de zoveel weken een dag of twee achterelkaar. Dan blijft ie altijd goed opgeladen. Dat was geen probleem. Ik ging direct na aanschaf op vakantie. Dus dat was geen opgave. Pas toen ik hem minder dan dat ging dragen -slechts eens in de zoveel maanden een dagje- ging het mis: daar zijn ze dus niet voor gemaakt. Dus, als je veel horloges hebt en de Kinetic weinig denkt te dragen: niet aan beginnen. Maar in roulatie met slechts enkele andere horloges: geen probleem.
Go For It GIFs | Tenor
Nou ja, da’s mijn ervaring. Ik had toen ook 20+ horloges en droeg m’n Kinetic (dus) weinig. Succes met de beslissing!

En ook zeker even dit topic checken!

Oh en @fredpanarai1 : gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst, natuurlijk! :partying_face:

1 like

Thanks Ed, en ja heb het topic gelezen. Wissel praktisch iedere dag van horloge, maar zal de kinetics wat vaker dragen. Kan ik voorlopig ruim 2 maanden vooruit met mijn horloges :wink:. O ja, staat nog een hele mooie in bestelling. Duurt even voordat die leverbaar is dus mijn geduld wordt echt op de proef gesteld. Geen Jap maar een mooie Zwitser, wachten is dus op HET telefoontje :pray: :smiley:

1 like

Je houdt 't nog even spannend!:grin:
Hoop wel dat ik kan slapen, vanacht!:wink:

1 like

Tuurlijk, ook voor mijzelf. Tja Ed dat wordt wakker liggen, wat heeft die Ferry nu weer in de pijpleiding :laughing:

1 like

Mooie aanwinst Ferry, gefeliciteerd. De teller staat nu op 71?

1 like

Mooie kinetic!

De mijne bevalt nog steeds prima, gebruik het vaak als werkhorloge en wordt daardoor dus goed opgeladen wat idd wel belangrijk is.

Ook leuk met andere bandjes…

3 likes

Ha ja, nou ja ik ben een bankzitter :grin: maar praat ook veel met mijn handen dus zullen ze wel laden. Heb gewoon teveel horloges, dus in agenda maar zetten wanneer kinetics weer aan de beurt zijn :smiley:

1 like

Das wel een zeer luxe probleem geworden. :rofl:

1 like

Denk dat ik maar sigarenbandjes ga sparen, veel minder keuze stress :laughing: