Vandaag mijn YT02A lader binnen gekregen.
Moet wel zeggen dat het heel luid zoemt tijdens het laden. Dit staat trouwens ook
in de handleiding, maar had niet verwacht dat het zo irritant zou zijn.
Ik had het veel eerder moeten kopen toen het nog voor ongeveer 100 euro
via Seiko Nederland door consumenten te bestellen was. Maar ok nu ongeveer
het dubbele betaald met invoer etc. uit Japan.
Heb 4 Kinetic horloges die ik sporadisch draag, ik ga na het laden bijhouden of
de capacitors dood zijn, ze zijn de laaste 10 jaar meer vrijwel niet gebruikt
3x 7L22 SNL001P1, SNL005P1, SBDV003
1x 9T82 SBCG003
Ik heb ook voor 5 euro zoān setje op marktplaats gescoord, werkt perfect met opladen van de kinetic, en de vrouw nog blij met de kaarsjes in de tuin ook
Zal ik ook eens naar kijken met de incoming Sun023p1š
Super! Kwam er opeens achter dat mijn kinetic maar 5 seconden aangaf( volgens mij nog maar ƩƩn dag batterij dan?)ā¦dus gelijk dragen en regelmatig schudden tijdens een hele nachtdienst maar vergeet het maar hij bleef 5 seconden aangevenā¦oh ja ā¦was een soort lader met die sfeerkaarsen die ik toen gekocht had(philips).Na nachtdienst gelijk erin en een uurtje later helemaal vol!! Helemaal te gekā:blush:ā¦ga horloge gelijk uit de markt halenā¦vind hem zelf toch een te mooie klatser om voor dat geld weg te doenā:blush:
Oh jaā¦hoe vaak doen jullie je horloge opladenā¦1x in de maand of?
Heb ook zoān Philips attribuut. Werkt perfect. Bezit 5 Kinetics(horloge tik). Steeds liggen er 3 in de āladerā. Als het lampje uit is druk ik het weer aan. Alleen de Velatura met rubber band wordt niet opgeladen. Kennelijk maakt die geen contact.
Lampje uit? Bij mij blijft die brandenš¤ā¦1x in de maand opladen lijkt me wel primaā¦weet dat ze zeggen dat het beter is om vol te houdenā¦maar ja
Ja, de mijne wel. Denk dat die 12u. brandt en daarna opnieuw moet worden aangedrukt. Je hebt gelijk"overdaad schaadt".
Ja weet het ook niet preciesā¦in het algemeen is het volgens mij ook niet goed dat een batterij steeds volledig opgeladen isā¦ah ja een nieuwe batterij in die kinetics schijnt ook wel mee te vallen qua kostenā¦š
Bij mij gaat de imageo ook na 12u uit. Afhankelijk van hoe ver leeg ze zijn doe ik 1 of 2 sessies van 12u om ze weer vol te krijgen.
Mijn Arctura Kinetic houd ik gewoon een beetje in de gaten. Wanner de gangreserve niet verder komt dan de 10 sec. dan gaat ie weer op de lader:
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/418t3Q4fduL.UX466.jpg
Juistšā¦bij mijn Kinetic duurde het 8 mnd voordat hij op 5 seconden kwam⦠nu maar eens vaker dragen en meer in de gaten houdenā¦die 10 seconden optie ga ik ook maar nalevenšš
Kan je een kinetic ook opladen met een draadloze lader voor de telefoon?
Geen idee, zal eens een kinetic meenemen naar kantoor. Mijn collega heeft zoān lader op zān bureau staan. Ben ook wel benieuwd!
Je kan beter bak koffie drinken op de zaak. Werkt niet op een telefoonlader, heb er denk ik 10 geprobeerd. Geen van allen werkte, op een SKA/BFK
De koffie bij ons op de zaak is maar zozo, drink die liever bij klanten maar ik geloof je wel gezien de verhalen over niet kunnen laden van de telefoon vanwege iets duns als een hoesje.
Ah kijk, en de kast van een BFK is ondoordringbaar denk ik⦠de philips candle werkt t best.
De imageo werkt bij mij op alle kinetics, behalve de landmaster, die wil niet.
Heb ook van alles geprobeerd, sluit me aan bij Philips Candle gebruikers. Wel lukt het opladen van klokjes met kunststof bandjes niet. Vermoed dat dit te maken kan hebben met geen direct contact van de metalen horlogekast met de Candle.
Contact hoeft er niet te zijn, het is inductie. Kan het met de positie, stand van het uurwerk te maken hebben? Ik heb er inmiddels 6 tegelijk in staan,steeds 2 met het glas tegen elkaar. Werkt prima.
Ook met rubberen/ lederen band ? Kan deze niet zodanig opvouwen dat ie behoorlijk past in de Imageo. Zal uw advies opvolgen. Kom hier op terug.