Seiko Kinetic gekocht

Hallo, ik heb zojuist dit Seiko kinetic horloge binnengekregen dat ik via een veiling in Amerika heb gekocht.
Explore Wes Eijk
Explore Wes Eijk
Het horloge is in uitstekende conditie, alleen loopt niet. Wat ik begrepen heb komt dit doordat de Condensator/Accu niet meer goed zou zijn. Op de achterplaat staat:

Base Metal
ST. steel back
SY39-7039 (RD) laatste RD staat in een vierkantje
880426

Wie kent dit horloge en weet raad?
Is het zelf te doen, of beter naar de vakman?

alvast dank, mvg Wessel

Welkom, veel lees en postplezier!

Heb begrepen dat als een Kinetic niet regelmatig wordt gedragen dat deze idd weleens kapot kan gaan. Is overigens niet erg lastig om te vervangen.

Rob zou het misschien wel kunnen van Monsterwatches.nl Erg goed en bekend adres!!

Succes

ps. Foto’s zijn geweldig! :wink:

Heb de accu van mijn kinetic naar 10 jaar ook bij rob laten vervangen.

Topservice en goedkoop tov een juwelier oid.

ik heb het ooit wel eens zelf vervangen… valt op zich mee …succes (tu)

weeijk Schreef:

Hallo, ik heb zojuist dit Seiko kinetic horloge
binnengekregen dat ik via een veiling in Amerika
heb gekocht.
http://s162.photobucket.com/albums/t245/weeijk/?ac
tion=view&current=seiko1.jpg
http://s162.photobucket.com/albums/t245/weeijk/?ac
tion=view&current=seiko2.jpg
Het horloge is in uitstekende conditie, alleen
loopt niet. Wat ik begrepen heb komt dit doordat
de Condensator/Accu niet meer goed zou zijn. Op de
achterplaat staat:

Base Metal
ST. steel back
SY39-7039 (RD) laatste RD staat in een vierkantje
880426

Wie kent dit horloge en weet raad?
Is het zelf te doen, of beter naar de vakman?

alvast dank, mvg Wessel

Van harte welkom op het forum. Ik weet niet of het aan mijn ogen ligt, maar het horloge dat ik zie is goudkleurig, heeft een metalen band, met een datumaanduiding, en de print Seiko Quartz erop. Voor zover ik weet (met mijn beperkte Seiko kennis), staat op een Kinetic klokje geen Quartz op de wijzerplaat. Op 't doosje staat wel Kinetic. Als je het klokje schud, hoor je dan de rotor draaien of blijft alles helemaal stil?

Idd, op de wijzerplaat hoort Kinetic op te staan.

OK het is dus geen Kinetic, dus zal ik er eerst maar eens een nieuwe battery in laten zetten. Loopt ie, mooi alleen jammer. Had graag een Kinetic gekocht.

Kan deze natuurlijk altijd weer te koop zetten nietwaar?

mvg Wessel

weeijk Schreef:

OK het is dus geen Kinetic, dus zal ik er eerst
maar eens een nieuwe battery in laten zetten.
Loopt ie, mooi alleen jammer. Had graag een
Kinetic gekocht.

Kan deze natuurlijk altijd weer te koop zetten
nietwaar?

mvg Wessel

Dat is jammer zeg. Niet bepaald naar verwachting als ik 't zo zie.

Ik weet niet wat de voorwaarden en zo zijn op die veiling (eBay?), maar als je bent misleid kun je bij veel veilingsites een claim indienen.

En verkopen kan natuurlijk altijd. Vraag is hoeveel je er voor krijgt…

Hij loopt als een zonnetje en idd heb ik 'm via ebay gekocht uit Amerika vandaan. Ik mocht 'm idd terugsturen als ie niet goed zou zijn. Heb de verkoopster een voorstel gedaan om 25 $ vd 50 die ik incl. verzenden heb betaald te retourneren, mocht dat akkoord zijn heb ik vlgs mij een leuk klokkie voor minder dan 30 euries incl. nw batterij… :wink:

Zou nog wel graag willen weten welk type het is en wanneer ze gemaakt zijn.
Wie kan me daarmee helpen?

alvast bedankt, mvg Wessel

Voor zijn leeftijd moeten wij het serienummer weten. :slight_smile:

Eerste getal staat voor het jaartal. Echter, het decennium moet je zelf gokken. :stuck_out_tongue: 456464 kan staan voor 2004, 1994, 1984, 1974, etc. Het jaartal 2014 lijkt mij onwaarschijnlijk. :+

Het tweede getal staat voor de maand. Dus 456464 staat voor mei '04/'94/'84/74, etc. :slight_smile:

dus mijn klokje komt waarschijnlijk uit 8-1988?

Of 1998, als ik het design bekijk, gok ik op 1998. :slight_smile: Correct me if I’m wrong. :slight_smile:

Wat ik zelf eigenlijk eigenaardig vind is dat je op google helemaal niets kan vinden onder het nummer SY39-7039. Normaal als je een soortgelijk type nummer van een Seiko zoekt krijg je altijd wel vele resultaten.
Zelfs op de site van Seiko krijg ik geen hit. Erg vreemd zou haast denken dat het een neppert is(correct me if i am wrong).

Gr. Andre.

de horlogemaker die het batterijtje heeft vervangen heeft daar niets van gezegt, verkoopt zelf ook seiko…? Ik heb op afbeeldingen gezocht en vind daar überhaupt geen vergelijk met dit klokje, veel seiko’s met witte wijzerplaten hebben ofwel romeinse cijfers, of de datum boven de 6,dichste bij komt het zgn AGS type automatic quarts.

Maar misschien heb je gelijk, is het een neppert??

Was het echt een horlogemaker of gewoon een juwelier?

Dit is geen Kinetic in ieder geval. Alle Kinetics hebben een pusher boven de kroon waar de powerreserve mee kan worden afgelezen.

malus65 Schreef:

Dit is geen Kinetic in ieder geval. Alle Kinetics
hebben een pusher boven de kroon waar de
powerreserve mee kan worden afgelezen.

Dat is niet waar van.
Ik heb er een van de eerste collectie van toen en daar zit geen pusher op

Kinetic zou dan i.i.g. op de wijzerplaat vermeld staan?

gr Ron

bikerplus Schreef:

Kinetic zou dan i.i.g. op de wijzerplaat vermeld
staan?

gr Ron

Of AGS, de eerste Kinetics werden met AGS op de wijzerplaat uitgebracht.

@ 44magnun: Ik heb zelf nog nooit een Kinetic zonder pusher gezien, maar ik ben ook geen expert;)

malus65 Schreef:

bikerplus Schreef:

Kinetic zou dan i.i.g. op de wijzerplaat
vermeld
staan?

gr Ron

Of AGS, de eerste Kinetics werden met AGS op de
wijzerplaat uitgebracht.

@ 44magnun: Ik heb zelf nog nooit een Kinetic
zonder pusher gezien, maar ik ben ook geen
expert;)

Ik moet ook inbinden ik heb een kinetic auto relay