Seiko kinetic niet zo shockproof

Beste mensen,

Gisteren gebeurde een van de rampscenarios waar wij zo bang van zijn.
Pushpin schoot los en het horloge kletterde op de stenen vloer.
Aan de buitenkant geen zichtbare schade en hij liep gewoon nog maar van binnen rammelde hij nogal.
Dus maar even opengemaakt en daar was wel wat stuk.
De rotor die uit twee delen bestaat die normaal aan elkaar vastzitten was weer in twee losse delen.
Als je het goed bekijkt zit het zware buitenste deel een beetje knullig vast met drie puntjes.Of die twee delen aan elkaar gelijmd zitten of gepuntlast weet ik niet .
De vraag is nu, kan ik die twee delen aan elkaar lijmen met secondenlijm of gaat het op een heel andere manier.
Ik ben een leek op dit gebied en kan eigenlijk alleen bandjes wisselen of korter maken dus ik vraag jullie om raad.
Ik kan hem natuurlijk altijd opsturen naar Rob maar als ik het zelf kan is dat natuurlijk makkelijker.
Hieronder wat fotos

Bij voorbaat mijn dank

Vooropgesteld, ik heb geen verstand van horloges. Waarschijnlijk is zo’n ding vrij eenvoudig te vervangen, en niet eens erg duur.

Als je hem toch wilt lijmen GEEN secondenlijm gebruiken. Dit kan niet erg goed tegen trillingen. Veel beter gebruik je “kneedbaar metaal/tweecomponenten lijm/metaalcement”. Dit hecht heel goed, en kan ook het eea hebben.

(ik heb er in het verleden weleens een magneetje aan een boutje van een schijfrem mee vastgezet van mijn rally motortje, en dat is nooit los gekomen.)

Dat is inderdaad wel raar dat die puntlasjes afbreken. En persoonlijk zou ik het niet lijmen. Ik zal gewoon aan Rob vragen of hij aan een nieuwe rotor kan komen,en zelf vervangen.

M.V.G. Andre

In geen geval zelf aan knutselen.
Je krijgt de twee delen nooit meer goed uitgelijnd.
Nieuwe rotor (laten) monteren is de beste en eenvoudigste optie.
In ieder geval succes!

[quote]In geen geval zelf aan knutselen.
Je krijgt de twee delen nooit meer goed uitgelijnd. [/quote]