Seiko Kinetic only

Nice… ik gebruik hem voor onder werktijd. Lekker werkpaard is het.
De dikke originele stalen band is buiten gebruik en ligt nog in het plastic te verstoffen . Dus als iemand interesse heeft. Pb maar.

3 likes

Een klein vraagje aan de Kinetic kenners. Ik heb een SKJ001 met 5m43 uurwerk gekocht. In 2017 is het uurwerk vervangen en een nieuwe capacitor geplaatst door Seiko Nederland. Nu vroeg ik me af hoe het zat met opladen. Want ik heb het horloge toch al aardig veel geschud en toch loopt de gang reserve maar 5 seconden door als ik op het knopje druk. Duurt het met een nieuwe capacitor ook langer om hem op te laden?

Duurt toch echt n paar dagen. Gewoon non stop dragen, en wat extra bewegen.

2 likes

Twee weken achterelkaar dragen en hij is helemaal opgeladen. Daarna bijhouden door een a twee dagen per week te dragen.

2 likes

Oef, twee weken achter elkaar dragen. Ik heb 20 andere horloges die ik ook nog wil dragen. :grimacing::grimacing:

2 likes

Ja, het is even een investering. Maar dan heb je ook wel wat: maandenlange gangreserve!:grin: En da’s toch toch ook wat waard.

1 like

Anders snor je zo’n philips led kaarsjes oplader op…bij mij duurt het dan 8-16 uur en dan zijn ze vol.

Deze kan je op bieden…ik had die van mij voor een tientje ofzo

https://www.marktplaats.nl/a/huis-en-inrichting/lampen-overige/m1303156686-philips-candlelight.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Even op MP zoeken onder ‘Philips Imageo’ en er staan er een aantal :+1::grin:

2 likes

Of je doet een Maradonnaatje

2 likes

Hoe werkt trouwens die gangreserve indicator precies?

screenshot005

4 likes

3 likes

Een haffeltje titanium kinetic duikers

12 likes

3 likes

Mijn eerste BFK(wat een geweldig leuk horloge) :sunglasses:

4 likes

5 likes

Dit vind ik eigenlijk wel een heel mooie Kinetic. En ik heb nog geen world timer- of gmt-horloge…

5 likes

Seiko Premier Kinetic Direct Drive Moon Phase SRX008P1.
Zie je hier niet veel…

4 likes

Idd, veel te weinig. :slight_smile:
Mijn srx003.

3 likes

Groeten van een familielid :wink:

2 likes

Ik heb deze in 1999 gekocht. Slechts een paar jaar plezier van gehad. Hij heeft 15 jaar in de kast gelegen. Op HF gelezen dat hij gerepareerd kon worden. Vandaag retour gekregen. Hij zal regelmatig draagtijd krijgen.

8 likes