Seiko Kinetic only

Ik heb het nog niet geprobeerd. Denk ook niet dat ik dat ooit ga doen. Pannetje water kokend binnen 1 minuut komt wel wat energie vrij dacht ik zo. :wink:

Ik zou het in ieder geval aan niemand adviseren. Ook niet met zoā€™n Philips lader voor theelichtjes. Het is gevoelig spul en daar moet je je mooie horloges niet aan blootstellen.

Vergelijk het maar met de zonnebank: klinkt leuk, maar in de praktijk zeer schadelijk

Vandaag gekeken of ik een klik had.
Zaterdag mag ik hem komen halen :sunglasses::sunglasses:
Wordt een mooi verjaardagskado!

5 likes


SBCG003

7 likes

Oude foto, zit nu gezellig op het werk met nachtdienst

5 likes

Overal is wel een topic voor! Heel fijn :grinning:.
Hierbij mijn Seiko arctura kinetic. Ik heb er alleen een probleem bij, de band is tekort voor mij :see_no_evil: heeft hier iemand misschien een paar schakels voor mij om over te nemen (durf te vragen :stuck_out_tongue_winking_eye:).

3 likes

Ik ben heel benieuwd of die kinetic duiker idd zo nauwkeurig is als wordt beweerd.
Op monsterwatches staat dat ie 1 seconde per maand afwijkt.
Is dat ook jouw ervaring?
Groetjes
Henk

Laat ik het zo zeggen, ik zet mijn BFK slechts 2 keer per jaar gelijk: voor de zomer- en wintertijd en gebruik 'm daarnaast om mijn automaten mee gelijk te zetten.
De mijne staat trouwens momenteel te koop. Dus mocht je interesse hebben, stuur me gerust even een PBtje.:grin:

9 likes

@TagEd, leuk topic :+1:

Mijn kineticā€™s op het moment ,de Sun043 en een Arctura

6 likes

Dat is een vrij bijzondere! Zijn die niet in een oplage van 300 stuks uitgebracht?

4 likes

Ja zijn er alleen 300 van 40th anniversary chronograph.
Had nog net op tijd kunnen bestellen, was destijds nog een zoektocht naar een nieuwe in Japan.

4 likes

Een paar dagen geleden had ik mijn Arctura Kinetic al gedeelt, toen met een band probleem (die was tekort). Dat probleem is nu opgelost! Ik heb er een tweede Arctura Kinetic bij gekocht, nu is daarvan de band tekort maar de zwarte kan ik in iedergeval dragen :sweat_smile:.

De Arctura die ik al had (inmiddels opnieuw geborsteld, de vorige eigenaar had hem volledig gepolijst)

En mijn ā€œnieuweā€ Arctura

7 likes

Dat maakt het een leuk plaatje! :wink:

Hehehe :wink: Topper!

1 like

Relaxen in de tuinā€¦

7 likes

Hey, ik heb nog een vraagje over mijn kintec. Ik lees vaak dat je de energiereserve op een of andere manier kunt ā€œaflezenā€. Kan iemand mij vertellen of de mijne deze functie ook heeft en hoe dat werkt?

1 like

Nee dat kan helaas bij de 7L22 niet. Enige wat hij doet is als hij minder reserve heeft is dat de secondewijzer 2 secondes verspringt i.p.v. 1.

1 like

SKJ001P

8 likes

BFK aka GVR
Toch n verdomd mooi horloge zo :heart_eyes:
Wel n hoop zwart om je pols :japanese_ogre:

8 likes