Ik vind dat mijn oude trouwe The Great Blue niet mag missen in dit rijtje, ook al heeft 'ie wat geleefd.
SMA161P, met een 5J22.
Cool!
Die zie je echt niet vaak!
Hij is ook alweer wat ouder. Van midden jaren '90 geloof ik. Ik heb hem nu een jaar of 12.
De Auto-Relay functie is tof. Net als een gewone automaat kapt 'ie met lopen na een dag of 2. Alleen het quartz-klokje aan de binnenkant tikt door. En als je hem weer wakker schud (letterlijk) dan draait hij zijn wijzers automatisch weer op tijd en loopt hij vrolijk verder. Alleen de datum moet je dan wel even zelf doen.
Mensen, ik heb richting nodig.
Ik heb een hele oude Kinetic Arctura - 5M42-0E39 die ik weer eens wil dragen. De capacitor is echter dood. Weet iemand waar je zo’n horloge een beurtje kan laten geven?
Dank!
Op Ebay kun je de capacitor kopen.
Elke horlogemaker zet m er zo in…
Dank. Ik bestel er eens in. Probeer ik het zelf wel 
Uitleg op Youtube 
Is goed te doen. Achterkant openschroeven, schroefje waarmee het ronddraaiend deel vastzit losmaken, dat wegnemen en daarna twee schroefjes waaronder de capacitor zit losmaken. Wel heel erg kleine schroefjes: zorg voor scherpe schroevendraaiers. 
Dit topic nu pas ontdekt. Mijn vader heeft ergens in de jaren '90 onderstaande Seiko Kinetic gekocht en draagt deze echt als een daily beater. Horloge loopt super, enige nadeel is het rubber aan de binnenkant van de band al een keer vervangen is omdat deze was gescheurd (boven de sluiting). De juwelier kon toen erg moeilijk aan deze rubber band komen.
Ik wil voorkomen dat het horloge ondraagbaar wordt. Heeft iemand een adres waar ik deze rubber band (alvast) kan kopen voordat deze weer kapot gaat?
Hieronder foto’s van het horloge waar het om gaat (van internet geplukt), zal zodra ik de gelegenheid heb, ook een wrist shot maken van het horloge om mijn pols 











