Seiko Kinetic only

Dit topic nu pas ontdekt. Mijn vader heeft ergens in de jaren '90 onderstaande Seiko Kinetic gekocht en draagt deze echt als een daily beater. Horloge loopt super, enige nadeel is het rubber aan de binnenkant van de band al een keer vervangen is omdat deze was gescheurd (boven de sluiting). De juwelier kon toen erg moeilijk aan deze rubber band komen.

Ik wil voorkomen dat het horloge ondraagbaar wordt. Heeft iemand een adres waar ik deze rubber band (alvast) kan kopen voordat deze weer kapot gaat?

Hieronder foto’s van het horloge waar het om gaat (van internet geplukt), zal zodra ik de gelegenheid heb, ook een wrist shot maken van het horloge om mijn pols :slight_smile:


2 likes

Is een bekend probleem. Bij mij viel hij 13 maanden na aanschaf van de pols. Ik heb ze wel op ebay voorbij zien komen.

1 like

Vandaag ontvangen. Eigenaar had hem gekregen, nooit gedragen. Zal niet ieders smaak zijn, als ik er maar blij mee ben. Het is de 5J22-AO70.
Als de band binnenkort is ingekort volgt een betere foto.

7 likes


Op maat gemaakt.

7 likes

8 likes

Oh wat gaaf… titanium én GMT… als deze ook op tita bracelet (nog) te koop is…? Wat is hiervan het modelnummer?
Edit: SBDW005 it is :ok_hand:

1 like

Yup SBDW005, Magi had er enige tijd terug nog NOS, maar zie er nu geen meer.

5 likes

Echt heel gaaf. Jammer van die end-links. Ik ga s ff op zoek. Thnx

Zoals beloofd nog even de foto’s om de pols. De band is te groot voor mij, is immers het horloge van mijn vader.

Als iemand nog een tip heeft om de rubber band te bestellen, ik hoor het graag!

4 likes

Een Kinetic, heb ik ook in de collectie. Een fraai exemplaar, al zeg ik het zelf. Simpel en klassiek model, maar toch met een ‘touch’

3 likes

Weet hier nog iemand waar een zwartmetalen band te kunnen krijgen voor een BFK?

Het artikelnummer is iig 35j5ng. Dan kom je al verder. Horloge.nl lijkt ze te krijgen, en op ebay staat er ook 1 te koop.

Succes!

1 like

Bedankt @Erikje :+1:

Pff Eigelijk vind ik ze te duur voor een BFK.

Ik heb de mijne toen gekocht voor 130 Euro om het setje compleet te maken…dus dan wordt het weer relatief :wink: . heb je de 427 of 579?
Edit: deze: https://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/7/2/0/72099e474d2b4f9b86a9f8644632222afbba10fe.jpeg

Grappig, Zelfde horloge en misschien wel dezelfde motor.
Mijn is een HD Road King helemaal zwart

7 likes

Eh… jouw foto dus waarschijnlijk ook jouw motor :slight_smile:

1 like

Haha dacht al. Multitasking is niks voor mij. :joy::joy:

Is allemaal in 1x gelukt (wonderwel). loopt weer. voor 18e klaar.

1 like

Yeah, goed bezig! :muscle:

Die kan er weer een paar jaar tegen. :+1: