Seiko Kinetic only

Vind het nog steeds een hele fijne en mooie daily.

12 likes

Absoluut.
Ik vond alleen de originele leren band een ramp. Wat een oncomfortabel en stug ding.
Heb er daarom later de stalen band bij gekocht.

Na een tijdje dragen, valt de stugheid best mee te leven.
Een voordeel van leren band is dat het lekker licht is, alleen niet dragen als het te warm wordt. In verband met zweten.
Heb gedacht aan een stalen band, alleen vind ik het dan te zwaar de denk ik.

1 like

<

11 likes

Mijn Seiko Kinetic met een bijzonder verhaal.
De juwelier zette er een nieuwe accu in en toen is het glas stuk gegaan, toen kon er alleen nog een nieuwe kast bij met een zwarte rand.
Dit is denk ik de enige met een witte en zwarte combi wijzerplaat!

6 likes

Mijn draag ik bij speciale gelegenheden Seiko Kinetic. :partying_face: :partying_face:

6 likes


Blijft een leuk systeem en mooie horloges

15 likes

Da’s een leuke set! En ja, absoluut! Fantastisch systeem. Je moet alleen niet teveel horloges hebben, heb ik ervaren. Dan wordt het echt een ‘klusje’ om je Kinetic(s) opgeladen te houden. Daarom de mijne destijds verkocht en nu een Seiko solar duiker, voor in de plaats.

3 likes

Daar heb je wel een punt.
Ik gebruik nog een Philips oplader kunnen er 3 op.
Maar het beste is inderdaad om ze regel matig te dragen.
Heb er nog een wat ouder.

8 likes

Dat houd mij ook tegen om ze te hebben.

1 like

De vroege Kinetics gingen 3 dagen mee, met een volle batterij. Als je er een nieuwe modernere accu in plaatst (Panasonic MT920), dan gaat ie een aantal maanden mee op een volle accu. Dan is een aantal kinetics in de verzaming prima te doen.

2 likes

Dat klopt maar je moet het wel een tijdje dragen voordat er genoeg stroom in zit.

1 like

10 likes

SKA371, SUN019, SUN031 (volgens mij zijn daar ooit maar 5 van verkocht ofzo, niet het meest populaire model ooit)

10 likes

Ik mis soms m’n BFK. Maar ja, you gotta move on… :thinking:

Ze blijven wel leuk, vooral eens zoeken en doorlezen bij de “BFK Durability Testing”.

1 like

Poewee, nice :ok_hand:t3:.
Altijd schitterend om te zien, deze Premier Kinetic Direct Drive Moonphase. Geeft me een weemoedig gevoel, daar dit ooit mijn eerste ‘echte’ horloge was dat ik kocht (wel op lederen band, want dat hoort gewoon zo bij dit horloge :grimacing:).

Helaas ooit zo dom geweest om in een vlaag van verstandsverbijstering de mijne voor een habbekrats via MP te verkopen. Tot op de dag van vandaag nog buikpijn van…

1 like

Deze heb ik ook nog , is alleen kapot geloof ik en het rubber in de band is gebroken, twijfel nog of ik hem zal laten maken.

1 like

Voor mij heeft het nog sentimentele waarde, daar het mijn trouwhorloge is. Het maken van het horloge kost niet veel. Degene die het voor mij heeft gedaan heeft het rubberen deel van de band kunnen bestellen. Dat heb ik als reserve liggen. Was wel een behoorlijk bedrag, iets van 60-70 euro.

2 likes

Voor mij inderdaad ook meer emotionele waarde als iets anders. Mag ik vragen wie het voor jou heeft gedaan ? De zaak waar ik geweest ben zei dat er geen onderdelen voor te krijgen meer waren.

1 like