Seiko Kinetic only

Mooie AGS, vermoedelijk de voorganger van de mijne die gewoon Kinetic werd gedoopt. :ok_hand:

1 like

Deze al weer de hele week om, als de anderen nu maar even hun reserves legen dan mogen die vanaf het weekend weer om :nerd_face:

10 likes

Hoe staat het met de gangreserve van de condensator in jouw model? Heeft het al eens een servicebeurt gehad waar het is vervangen? Dit gezien de leeftijd van dit model.

Twee jaar geleden als nos van juwelier gekocht - bij normaal dragen prima, gangreserve valt mee. Geen idee wat hij hoort te hebben, die chrono heeft geen indicator zover ik kan ontdekken.
Van de gewone modellen zijn de cellen een of meerdere malen vervangen en soms ook andere onderdelen. Maar ik moet nu veel meer opletten, leeg is meteen over… :roll_eyes:

Volledig opgeladen zou de 9T82 het 1 maand moeten uithouden. Ik loop nu wel tegen aan dat de mijne na een paar dagen niet dragen stopt met lopen. Op zich geen ramp maar een servicebeurt na zoveel jaren mag ook wel.

Begreep ooit van iemand dat deze modellen niet lokaal geserviced worden maar alleen in Japan…

De kleine vroeg ook weer om aandacht…

7 likes

Ja, klopt.
Wordt alleen bij Seiko Japan geserviced.
Ik weet niet meer hoe lang dat bij de mijne duurde.
Kostte mij een aantal jaren geleden 750 euro.

1 like

750 euro voor een service ?
Was je hem wezen brengen ?

2 likes

Beurtje en een nieuw capacitor, heen en weer zenden en de handlingkosten van de Seikodealer zijnde niet de verkoper.
Ik vind het nog niet zo gek.

Niet zo gek ?
Wat is de waarde van zo een model ?

De mijne (slq019 de 2005 limited) had destijds een retailprijs van 3600 euro.

Ok. Dat verklaart een hoop.
Blijft veel geld voor een beurt.

1 like

Mooie klok👌🏻 is deze zonder de originele band? Nooit eens naar gezocht?

1 like

Deze ook zie ik!!

1 like

Nee, want die heb ik, van beiden maar zoals veel Seiko banden zeer slecht van materiaal - dus :zipper_mouth_face:
De fijne stalen mesh band vind ik overigens aanzienlijk comfortabeler :sunglasses:

Yep zeer slechte kwaliteit heb vernomen van verschillende mensen dat het rubber gewoon helemaal vergaat. Gelukkig is deze van de 0e30/39 nog te koop is en dat de rubberenband van het grotere broertje de 0e60/69 al niet weer verkrijgbaar is enfin mijn topic ken je al😀

1 like

Ik zal een foto plaatsen van een bandje dat is aangepast voor een 0e39 met 1 schakel er op geplaatst straatveegmachines mooi.

Straatveegmachines moet je maar even vergeten geen idee wat ik getypt heb🤪

1 like