Absoluut, maar de full metal zie je maar zelden, en dat maakt de tweedehands keuze beperkt - helaas
Toch weer eens dragen misschien?
20 Jaar geleden de sluiting laten vervangen, daarna nooit meer gedragen. Nog wel een nieuw accuutje erin laten zetten vorig jaar, dus wellicht weer eens proberen inderdaad
Moderne accu’s zijn balen, als je ze verwaarloosd zijn ze weg. De oude wilden dan nog wel wat beweging brengen, maar nieuw dus niet
hoeveel kost het om de accu te vervangen van een Kinetic bij Seiko?
Deze rakker al langere tijd in bezit. Helaas weinig draagtijd, omdat zowel de originele als deze aftermarket rubberen band me tegenstaat. Hebben mensen hier nog suggesties voor een goede zwart stalen bracelet van 24mm breed?
Ik weet niet of het, hetzelfde is. Maar ik betaalde 75 euro voor een accu bij een astron.
Incoming…
Naast al mijn horloges met toch wel klassiek jaren 60/70 ontwerp, vond ik het tijd voor een ontwerp uit een andere periode van horloge design. En dus net een deal gesloten mbt een Seiko Arctura Kinetic Chronograph uit 2003. Mooie complete set van de eerste eigenaar.
Nu eerst op vakantie en daarna ophalen…
Gave Seiko Kinetic Sports 200!! Deze lijn heeft een speciaal plaatsje in mijn hart. Heb er ook paar van gehad. Zag dat er nu een titanium variant van op MP staat, maar die is me net een tikje te geleefd…
Prachtig setje kinetic’s!
Zeker!
Die gele BFK en de Sports vind ik het lekkerst!
Hier nog mensen met trucjes om hem te laden? Draag m te weinig, loopt wel na schudden, batterij een keer vervangen maar houdt desondanks weinig lading. Wil m een keer helemaal vol krijgen.
Er zijn apparaten te koop, waar mee je hem vol kan laden.
Ja, Philips maakte jaren geleden een soort electrische kaarsen/waxinelichtjes en met de lader hiervoor, schijn je dus Kinetic horloge op te kunnen laden. Ik heb hier diverse mensen gehoord, in de loop der jaren. Ook maakte Seiko zelf ooit een lader voor Kinetics. Maar die was, volgens mij, wel vrij duur en, denk ik, inmiddels ook niet meer te vinden.
Edit: volgens mij was het deze.
Oh ja, en deze dus.