Seiko Kinetic only

Kwam al googelend ook een setup tegen die ik even na heb gebouwd in de schuur, maar dit lijkt hem (itt hard schudden) niet te worden, gebeurt niks

5 likes

A Look at TV's Fall Lineup: Reboot Edition

MacGuyver says hi!
Wow, wat een ingenieus plan! Jammer dat 't niet werkt. Maar, nice try! :muscle: :+1:

1 like

Gelukkig zelf de kans gehad om nog tegen een redelijke prijs een Seiko Kinetic YT02A lader op de kop te tikken, vele jaren geleden. Mijn probeersels met Oral-B opladers waren niet succesvol.
Helaas heb ik mijn Kinetic net vol geladen, maar in de speurtocht n.a.v. dit topic kwam ik een ander probeersel tegen de Philips HX9100 lader (Sonicare DiamondClean tandenborstel). Dus mocht mijn Kinetic weer leeg zijn ga ik dat eens proberen want die lader heb ik in huis.

3 likes

Van de week mijn Arctura ontvangen. Echt een mooi klokje met minimale gebruikssporen na zo’n 20 jaar. Met een beetje poetsen en polijsten wordt dat nog wat beter.
En uiteraard ook hier problemen met een lege accu. Of hij loopt iig in safe mode. Met een paar minuten schudden komt dat goed, maar na een dag dragen komt ie de nacht niet door.
Heb m nu op de philips kaarsenlader liggen. Hoop dat dat werkt…

5 likes

Als mijn kinetic even wat energie nodig had stopte ik ‘m in een bol noppenfolie en dan in de wasdroger, programma 30 min koud luchten…
30minuten dragen kan ook, maar dan zul je zelf wat moeten bewegen…

1 like

Dat klinkt als tijd voor een nieuwe accu. :thinking: :man_shrugging:

1 like

Ja, das ook mijn idee…

Eens even googelen of ik dat zelf ga doen of niet.

1 like

Op eBay zit een handelaar “kinetic_repairs_uk”.
Die bouwt gewone watchwinders om tot sneller draaiende “chargers”. Niet echt ggoedkoop trouwens maar werkt goed en scheelt je een lamme arm.

1 like

Hij ligt nu in de kaarsoplader. Ik zie iig dat ie weer uit de safe mode is. Het werkt wel, maar hij zou natuurlijk na een dag dragen de nacht door moeten komen, dus laden is denk ik niet de oplossing.
Heb al even met Puttman in Diemen gebeld, die beginnen meteen over een full service. Wordt straks terug gebeld qua kosten.
Wie was hier ook alweer de kinetic goeroe?

1 like

Ik heb heel goede ervaringen met Rob Pieters van Dulci international.

1 like

Nog steeds tikt deze zijn rondjes, na al die jaren. De eerste ‘echte’ en is een blijvertje.

8 likes

Goed, even een update. 24 uur opgeladen in de philips kaarsenlader. Daarna bewust niet gedragen en nu, na 10 dagen, loopt ie nog steeds netjes.

5 likes

Kijk! Dat zijn goede berichten! :+1:

6 likes

Zwart vind ik persoonlijk mooier

1 like

9 likes

De enige Kinetic (of eigenlijk de enige niet-mechanische) in mijn hele collectie, maar een die altijd zal blijven. Als huwelijkscadeau gehad van mijn lief zo’n 20 jaar geleden. Was ook eigenlijk de kickoff van de hobby omdat ik mij vanaf dat punt begon te interesseren in de techniek van horloges en het niet alleen maar gebruikte om de tijd te lezen.

8 likes

Ziet er nog goed uit…:+1:

1 like

Na een paar weken rust de daily Kinetic weer om :hugs:

6 likes

Lange tijd niet gedragen, dus gaat de secondewijzer wat sneller met 2 snelle tikken per 2 seconden.

5 likes