Dat is nog eens een indrukwekkende collectie.
Hou je ze ook allemaal lopend en zo ja, hoe doe je dat en zo nee, is dat niet slecht voor de capacitors?
Dank je kerel tja dit heeft me zo begin 2020 bezig gehouden. Ik kwam hier op HF met een topic over de geprinte horloge bandjes voor de 0e69 en ben toen los geslagen. Ik houd ze lopende met slingerende watchwinder waar ik na een tijd afwezigheid ook een topic over heb gemaakt tevens heb ik ook de seiko inductie lader die wel makkelijk is maar vind de watchwinder beter voor de capacitor.
Ik draag uiteraard elke dag 1 horloge uit de collectie die de nodige lading krijgt als ik in de gym ben:wink: en eens per maand besteed ik een dag om alle horloge op de winder te doen tja het is een passie.
Mijn 2 kinetic’s en ik ben er enorm blij mee! Alleen één nadeeltje, ik heb er maar één passende band bij.
Ik heb er hier een tijdje terug ook al eens een post over geplaatst maar ik probeer het toch maar eens weer opnieuw.
De zwarte kocht ik al jaren geleden maar nooit kunnen dragen omdat de band te kort was, zo’n 4 a 5 jaar geleden maar weer eens rond gekeken naar een nieuwe band of een paar links erbij maar tevergeefs. Uiteindelijk op de grijze gestuit die ik voor een schappelijke prijs kon overnemen maar alsnog niet genoeg links om beide lang genoeg te krijgen. Er was destijds iemand die meende nog wat te hebben liggen maar helaas toen niets meer over gehoord.
Later sprak ik iemand die had een complete band kunnen kopen in Pakistan (volgens mij). Helaas kan ik ook deze informatie niet weer terugvinden.
Kan iemand mij helpen? Aan links of aan een adresje of toch de nieuwe (niet orginele) band uit Pakistan (of ergens anders weg).
Nog steeds. Kreeg pas n offerte van Seiko shop Amsterdam. € 700.- incl transport naar Japan.
Ik heb er even geen meer.
Maar die van jou is wel een stoere!
Ik vind kinetics ook mooi.
Maar als je meerdere horloges hebt, vind ik kinetic een probleen worden.
Je word verplicht hem te dragen.
Vandaar dat ik ze niet meer heb.
Ik heb precies hetzelfde. Prima, als je één of enkele horloges hebt. Maar, dat dus.
Ik snap het probleem niet helemaal. Ik heb meerdere horloges, waaronder twee kinetics. Kwestie van op gang helpen, gelijk zetten en dragen.
De kinetics met standaard accu hadden een gangreserve van een dag of 3. Met een nieuwe (voor een paar euro) is dat een heel stuk beter, vaak wel een paar maanden, als ie volledig is opgeladen.
Het nadeel is wel dat een accu heel snel veroudert als hij regelmatig voor langere perioden leeg is. Daarom wordt geadviseerd om hem opgeladen weg te leggen en regelmatig op te laden (vandaar vermoedelijk het verplicht dragen).
Kwam deze nog tegen tijdens opruimen…wat een bakbeest zeg …jaren stil gelegen en een beetje opgewonden en loopt weer
Maar ook wel weer een stoer ding! En toch ook echt wel Seikokarakter. Leuk!
Thanks! Wist eigenlijk niet dat ik deze kon opwinden
Vooral die gele vind ik erg gaaf! Nou ja, maar goed dat ik 'n ‘gewone’ zwarte had. Die gele had ik namelijk niet weggedaan. Er bestaat ook nog een oranje. Die is nog 'n stukkie zeldzamer.
(niet mijn horloges)