Seiko Kinetic only

Slq019

13 likes

Mijn leren band van de slq019 heeft een gescheurde endlink en is helaas niet meer te krijgen.
Draag hem daarom alleen nog op staal.
Desalniettemin, tophorloge.

1 like

Op dit model heb ik altijd een oogje gehad.
Erg mooi…:+1:

1 like

Ja, die is gaaf, he?! Ooit, jaren geleden, een keer gepast bij een Seiko AD. Toen vast van plan er één te kopen. Maar ja, waarschijnlijk is er daarna weer wat anders op m’n pad gekomen. Je weet hoe dat gaat. En toen is het er nooit meer van gekomen. Nou ja, je kan niet alles hebben en ik wil nog zoveel. :sweat_smile:

2 likes

Dankjewel.
Zag hem ooit liggen bij een juwelier in Apeldoorn voor een goede prijs maar had hem laten liggen omdat ik net ook al een ander horloge had gekocht.
Toch bleef ie door mijn hoofd spoken en sprak met mezelf af dat ik er dan wat voor moest doen nl. op de fiets naar Apeldoorn (40 km enkele reis en ik fietste nooit meer dan 15 km).
Zo gezegd, zo gedaan, samen met vrouwlief, maar aangekomen bij de juwelier bleek die gesloten. :grin:
Heenweg ging prima maar de terugweg hebben we nog nooit zo’n zere kont gehad.
Om het half uur even afstappen en bijkomen.
Later maar op de motor gestapt en alsnog opgehaald.

6 likes

Haha, mooi verhaal! :smile:

3 likes

Ik draag dit horloge haast nooit meer en vraag me af of dit goed, of juist niet goed is voor de capacitator. Vervangen schijnt nogal lastig te zijn als deze het ooit begeeft. Wie jij hier iets over?

Dat is niet goed en vervangen is duur.
Beter om hem opgeladen te houden.

Hierboven staan foto’s van een kinetic winder die je op amazon kunt kopen voor nog geen 3 tientjes en werkt goed, die zou je er wel bij moeten hebben om iedere week te laden maar desondanks begeeft de capacitor het na 12 tot 15 jaar.
Via Seiko Nederland ben je dan ca. 700 euro kwijt om te vervangen (stuurt hem op naar Japan) en wat ik hier op het forum gelezen heb is dat Chronoglide (Kalle Slaap) het doet voor ca. 500 euro, blijft ie wel in Nederland in ieder geval.

Hieronder een filmpje waarom vervangen niet goedkoop is.

2 likes

Thanks, volgens mij komt het horloge uit 2005 en daarmee zal het binnenkort wel afgelopen zij n met de capitator. Denk dat het horloge in nederland laat servicen. Nogmaals bedankt voor de input

2 likes

De SAGV007 :slight_smile:

5 likes

BFK.

8 likes

8 likes

6 likes

Wat zijn een beetje de kosten waar ik aan moet denken bij het vervangen een capacitor voor een Seiko Kinetic bij een juwelier?

Heeft bijna 30 jaar lang elke dag om de pols van mijn vader gezeten, was ‘kapot’ heb hem zelf opgeknapt en toen ik hem terug wilde geven mocht ik hem houden.
Veel emoties bij dit horloge, kan mijn vader eigenlijk niet herinneren zonder. Echt bizar…

Begin wel niet dat hij nu naar een Apple Watch zit te kijken als alternatief. :sweat_smile:

5 likes

Prachtig horloge, met een waardevolle historie om te koesteren!

Een seiko 5m42-0h49 zoals ik het kocht zonder originele wijzerplaat want onderdelen zijn niet meer verkrijgbaar.

En zo is het nu dus mannen have faith!!

2 likes

Is dit die jij hebt?

FEICHONGHO Automatische horlogeopwinder, timerstopfunctie, voor mechanisch opwinden, ondersteunt twee horloges, Zwart https://amzn.eu/d/01wP8fPq

Ik denk rond de 90 euro.