Seiko Kinetic only

Even opladen.

7 likes

Lang geleden, zeker een jaar of tien, aan het begin van de horlogehobby, heb ik een BFK gekocht, de zwarte versie. Geweldig vond ik hem, maar met de aanschaf van meer en meer horloges bleef deze langer liggen. Zonde, dus verkocht.
Ik kan me nog herinneren dat mijn jongste zoon bij thuiskomst met ongeloof reageerde en vooral boos was. De mooiste uit de verzameling had ik verkocht.

Inmiddels heeft ie een aardige verzameling horloges, maar geen duiker. Ik heb al vaker hem een duiker uit mijn verzameling aangeboden, maar geen interesse. Toen ik enige tijd geleden vroeg of ie wel interesse had in een duiker, zei hij: ik wil alleen een BFK, maar die heb je toen verkocht.

Mijn zoon is deze maand jarig, dus toen @aldindubo een aantal weken geleden een BFK te koop aanbod, twijfelde ik geen moment.

(foto verkooptopic)

Voor de leeftijd zag deze er nog heel netjes uit, hield goed de tijd bij, dus een prima kandidaat voor mijn zoon. Enige issue was dat de bezel heel moeilijk draaide.

Het bleek dat de clickspring en de rubberen ring gebroken was. Dat is een makkelijk reparatie, want die zijn gewoon nog te bestellen.

Het glas had wat kleine krasjes, dus deze vervangen voor een saffier glas. Mijn zoon is er superblij mee. Ik ook, want hij zal me de verkoop van de eerdere BFK hopelijk niet meer verwijten.

13 likes

Mooi verhaal, man! En ik snap 'm. Heb, zoals in de OP te zien, ook de zwarte BFK gehad en mis 'm nog wel 'ns. Was echt een gaaf horloge en onverwoestbaar!
Dus, top dat je een nette gevonden hebt en weer helemaal in orde hebt gemaakt! Gefeliciteerd, alvast met je zoon, die hier ongetwijfeld ongelofelijk blij mee zal zijn! :partying_face: :champagne:

2 likes

Goed verhaal m.b.t. de BFK… me too…enkele jaren geleden de mijne verkocht…kreeg toch heimwee/spijt…dus weer één aangekocht(ook weer via dit forum) >>check profielfoto :slight_smile: >>
Bruut van een horloge, die gaat niet meer weg :watch:

1 like

Mooi verhaal! En leuk om je hobby met je zoon te kunnen delen, leuke manier van je hobby beleven.

Plaatje van een og kinetic dan maar:

5 likes

Inderdaad een behoorlijk stuk staal aan de pols. Zwaarder dan een Seiko Monster.

2 likes