Enige horloge momenteel dus nooit leeg👌
Mooi nog steeds…![]()
Hé, die staat bij onze oosterburen te koop.
Altans met deze foto
Nou ja,

Jouw horloges (neem ik aan)? Nog steeds wel 'ns spijt van dat ik de gele destijds niet nieuw heb gekocht. Maar goed, de focus ligt nu elders.
Ja zijn mijn horloges
De gele is mijn werk horloge super sterk.
Alles nieuw gekocht en mijn zoon heeft een zwarte BFK
Mooi spul.
De vorige keer dat ik bij mijn zusje in Oostenrijk was, heb ik mijn Seiko kinetic, SKA789P1 (zie foto hierna) naar de plaatselijke Meister Uhrmacher gebracht, om de condensator te vervangen.
Na vervanging liep het echter nog steeds niet en moest het worden opgezonden naar Seiko.
Sinds gisteren ben ik weer bij mijn zusje en kon ik het horloge weer in ontvangst nemen. Behalve dat ie weer liep, viel me nog iets op. Even vergeleken met oude foto’s en toen zag ik het: de wijzerplaat is ook vervangen?? Zie hierna:
Via zoeken met Google Lens bleek dat de wijzerplaat afkomstig is van de SKA785P1:
De verschillen lijken de op de wijzerplaat vervangen 12 door 2 streepjes en de horloge band (geen leren maar stalen band).
Heb daardoor de indruk dat Seiko voor makkelijk is gegaan en het volledige binnenwerk, inclusief wijzerplaat, heeft vervangen. Wat denken jullie? Hebben jullie soortgelijke ervaringen?
Ik ga nog nadere informatie vragen aan de horlogemaker. Ik heb overigens nog 2 niet lopende kinetics, maar die ik maar in Nederland laten repareren. Waar, daar moet ik dan nog ff induiken.
Heel bijzonder…![]()