Seiko kinetic uitkasten ivm vervangen condensator

Ben in het bezit van een seiko kinetic 5M42 oe39 uurwerk in een metalen kast.De bovenkant van de kast incl. glas heb ik losgeschroeft dmv 4kleine schroefjes. Het uurwerk moet naar boven toe, dus naar je toe, uit de kast komen. Echter de stift om hem gelijk te zetten belemmert dit. Mijn vraag is: moet ik eerst de wijzers en wijzerplaat lostrekken om de stift te verwijderen of moet ik aan een heel klein handeltje ,waarin een gaatje en putje zit, dat ik boven de stift zie zitten,trekken of duwen? om daarna de stift eruit te kunnen trekken?

Gaarne een reactie om mij verder op weg te helpen.
alvast bedankt joop…

Ik zou, als ik lees hoe je het aan wilt pakken, naar de horlogemaker gaan Joop. Uurwerken, platen en wijzers kunnen erg gevoelig zijn voor verkeerd trekken en duwen. Ik kan het weten.

Maar als je het toch zelf wilt doen, het kleine knopje op het uurwerk naast waar de stift van de kroon het uurwerk in gaat moet je indrukken en voorzichtig de kroon er uit trekken. Denk trouwens niet dat het terugzetten van diezelfde stift net zo makkelijk omgekeerd gaat…

Ok Henrik, vriendelijk bedankt voor jouw snelle reactie.Ik heb wel vaker stiften verwijderd alleen niet van de kinetic.Misschien kwam e.e.a. wat bruut over,maar geloof mij,ik ben fijnmechanicus en werk altijd heel rustg en voorzichtig. Jouw tip heeft mij goed geholpen.Het uurwerk is uit de kast en nu kan ik mooi de condensator vervangen. nogmaals bedankt…

groeten Joop…

Google is your FRIEND (tu)

http://www.pmwf.com/Watches/WatchSchool/WS%2026%20Seiko%205M42-OL68%20R2%20Capacitor%20Change/WS%2026%20How%20to%20change%20the%20capacitor%20of%20a%20SEIKO%205M42%20Kinetic.htm

Ik heb een keer een condensator van een Seiko Kinetic laten vervangen via een juwelier kosste mij toen € 150,-

Lucien, geweldige site, hiervan kan ik veel leren en kennis vergaren.
bedankt voor de tip,
groeten Joop…

Voor een fijnmechaicus was je omscheijving idd niet zo fijn :smiley: Post je een “voor en na”?