Seiko kinetic

Geachte Forumleden,

mijn kinetic verspringt met 2 seconden, nu weet ik dat dit betekend dat de reserve nog niet optimaal is…mijn vraag is de volgende, hoe alng heeft een kinetic nodig voordat er weer een volledige reserve is opgebouwd?
Ik draag hem nu al bijna een dag en hij blijft met 2 seconden verspringen…ben ik wellicht te ongeduldig?

Met dank voor jullie reactie!

Groet, landrover110

Wat voor een caliber heb jij? 5M42, 5M43, 5m??
Met 2 minuten wat heen en weer bewegen moet de condensator weer volledig geladen zijn. Anders kan je de condensator vervangen door een modificatiesetje.

Gr, Erik

Hallo Erik,

ik heb geen idee, een kinetic diver…kroon links…ik ga eens 2 minuten draaien…en anders een modificatie setje kopen…zijn die duur?

groet en bedankt voor de snelle reactie!

Justin

Achterop de deksel staat het caliber en het kastnummer, kan je daar wat ontdekken??.

Modificatieset op e-bay v.a. 20 euro

Ik hoop dat je wat kan lezen op de achterzijde want het setje kan per uurwerk (caliber) verschillen.

Gr, Erik

Hoi Erik,

53q of o of 0 228, scuba diver?

Maar na 2 minuten draaien loopt hij weer gelijk…

Ik blijf hem nakijken!

groet, Justin

Hoi Justin,

Jammer dat is het niet.
Kan je lezen wat op de wijzerplaat bij de 6 staat. Het is erg klein, maar daar staat ook het caliber nummer.

Gr, Erik

Ik heb dit ook meegemaakt met mijn BFK, na 2 dagen ging hij normaal lopen (maakte me al zorgen) en daarna geen problemen meer gehad, laad mooi op tot 20 sec, 30 heb ik nog niet gezien maar daar draag ik mijn horloges te kort voor.

MonsterRob kan trouwens een nieuwe condensator inbouwen voor je mocht je problemen blijven ondervinden.

5m62 heeft wel wat meer nodig dan 2 minuten de Seiko-swing.
MIjn Boss heb ik tijdens mijn vakantie en erna omgehad, die heeft er drie weken over gedaan om helemaal opgeladen te raken.

Hartelijk dank voor alle adviezen, ik heb net mijn kleine teen gebroken en moet volgens de arts rust nemen…voldoende tijd dus om alles eens goed uit te proberen…ook kan ik mij dan eens goed verdiepen in de serie nummers van de door ons zo geliefde seiko’s!

groet, Justin