Eind november was ik gezellig op visite bij onze HF vriend @BroederBill, je snap het wel dan wordt er ook over horloges gesproken. Tijdens het gesprek zei ik tegen Bill, denk dat ik nu wel zo’n beetje van alles heb in mijn collectie. Dus namen we even mijn collectie door, Bill zei je hebt idd wel zo’n beetje alles maar je mist nog wel een kinetic in je collectie.
Dat gezegd hebbende bleef dat door mijn hoofd spoken, dus toch maar even kijken op het net naar een kinetic. Jullie snappen wel wat er dan gebeurt, voor je het weet heb je op de bestelknop gedrukt. Verleden week kwam deze dus binnen, echt wel een mooi horloge. Vooral de groene dial met sunburst is heel mooi, verder loopt die natuurlijk spot on. Moraal van het verhaal, ik is blij met deze kinetic. Tijd voor wat specs en foto’s.
kaliber: 5m82
model: SKA791P1
diameter: 42,5
dikte: 11 mm
Groene dial met datum
mineraal glas
extra knop om je reserve te checken
10 atm
kalfsleren band met gesp
breedte band: 20mm
Absoluut mooi, maar ook een reden dat ik geen kinetic neem: ik heb teveel andere horloges en een kinetic is gemaakt om te dragen. Volgens mij is het minder ok voor de capaciteit van een kinetic om deze weinig te dragen. Of zit ik er naast?
Om deze reden heb ik afscheid genomen van de mijne aangezien hij eens in de 5 weken aan de pols was. Inmiddels gereserveerd voor een gerespecteerd lid binnen H.F.
Gefeliciteerd, man! Lekker kleurtje! Mooie techniek ook, Kinetic. Maar helaas is Seiko deze techniek al een tijd aan 't uitfaseren. Sterker nog, het model dat jij hebt, is volgens mij het laatste dat nog niet te koop is.
Hij is supermooi, Ferry! Prachtig die groene plaat. En zie je nou wel dat een leren bandje ook mooi op jouw pols staat? Geweldige aanwinst. Veel dragen. Geniet er van!
Is inderdaad wel een dingetje bij Kinetics. Te vaak helemaal ontladen en dan een tijdje niet dragen is slecht voor de capacitors.
Alhoewel dit tegenwoordig ook wel weer een beetje achterhaald is. De capacitors in de eerste kinetics van pakweg 30 jaar geleden hadden een gangreserve van een paar dagen, waar dit tegenwoordig gewoon minimaal 6 maanden is (zo ook deze van Fred). Dus eens in de 6 maanden een poosje dragen zou genoeg moeten zijn om deze capacitor lang gezond te houden.
@fredpanarai1 mooie kinetic, draag hem met plezier en in goede gezondheid. Ik heb er veel in de collectie gehad, maar dan met name uit de Seiko Premier lijn. Daar zitten ook echt mooie en geavanceerde kinetic uurwerken in met perpetual kalender, moonphase, etc…