Hallo allemaal,
Ik heb een oude Seiko Kinetic, maar het heeft meer dan 20 jaar stilgelegen… Weet iemand wat ik het beste kan doen om hem zo goed mogelijk te laten lopen?
Hallo allemaal,
Ik heb een oude Seiko Kinetic, maar het heeft meer dan 20 jaar stilgelegen… Weet iemand wat ik het beste kan doen om hem zo goed mogelijk te laten lopen?
Waarschijnlijk kun je het beste de capacipator (laten) vervangen, in theorie loopt het horloge daarna weer goed met gangreserve.
Oké bedankt voor het antwoord. Is dat duur denkt u?
Capacitor zal €35 ongeveer zijn voor dit model en dan de kosten voor inbouwen etc.
Valt wel mee dus
bedankt voor de info
Welk typenummer is dit?
Er staat 617617 op de achterkant
Hmmm openmaken gaat niet zeker? Om het juiste uurwerk en dus capacitor te bepalen.
Ik kan hem misschien openmaken, maar ben hier extra voorzichtig mee. Is een erfstuk
Dan misschien beter weg brengen en laten doen allemaal
Dat is het serienummer, productie 1996, het typenummer is 5M42-OB80.
Ah die zijn maar €25
De capacitor bedoel ik dus
Denk dat ik dat maar doe inderdaad
ik zou niet weten wat het horloge zelf zou opbrengen, maar ik vind hem mooi om te gaan dragen
Dat laatste is het belangrijkste! Succes
Dank u wel!
Ja daar zal je tenminste 50-60 euro voor kwijt zijn als je die laat vervangen.
Je zal hem daarna ook regelmatig moeten blijven dragen om de accu op te laden. Als je hem leeg laat liggen dan gaat de accu heel snel weer stuk.
Oké, ik heb hem nog niet getest maar denk dat na zo lang stil te hebben gelegen dat die het niet meer doet…
Wat ben je er mee van plan? Wil je het horloge na 20 jaar te hebben stilgelegen weer gaan dragen?
Ondanks het gebruik van een batterij/capacitor, is het 5M42 uurwerk grotendeels een mechanisch uurwerk. Als het horloge veel voor je betekent, zou ik overwegen om het te laten servicen. Je bent dan wel meer kwijt, maar een horloge met een emotionele waarde is het dubbel en dwars waard.