Seiko king quartz vraagje en show off

Ik heb deze prachtige king quartz jaren geleden overgenomen van een forum-lid en veel gedragen. Helaas heb ik het horloge al weer een paar jaar stil liggen. Daar wilde ik verandering in brengen, totdat ik er achter kwam dat ik een onderdeeltje kwijt ben geraakt.

Het batterij dekseltje mist een veertje of een o-ring, waardoor het klepje niet vast gedraaid blijft. Ik heb het internet afgespeurd maar ik vind alleen dekseltjes.

Wie o wie kan mij helpen?

1 like

Mist idd de o ring. Is een platte dacht ik die in de kast zit. Valt deels in een rand zeg naar.

Blijft ie niet vastgeklemd zitten, als er een batterijtje in zit?
Volgens mij zit er geen veertje oid in. Bij mijn Grand Quartz ook niet.

1 like

Thanks! Weet je toevallig waar ik die het beste kan kopen?

Nee, helaas. Er moet een o-ringetje tussen die voor de tegendruk zorgt. Nu moet ik die nog ergens zien te scoren haha

1 like

Goede vraag. Deze meneer een mailtje sturen?
https://www.ebay.nl/itm/Genuine-NOS-Seiko-Hatch-Gasket-FG1310B-for-Seiko-3800-3802-3803-3823-/325146422908?mkcid=16&mkevt=1&_trksid=p4429486.m46890.l6249&mkrid=711-127632-2357-0

1 like

of deze

Super! Ga ik doen. Bedankt

Deze had ik ook net gevonden maar komt helemaal uit bangkok. Ik ga het eerst ergens dichterbij proberen. In ieder geval bedankt.

1 like

Ik herken het probleem, ik ben hier even naar de juwelier gelopen die hebben die O ringerjes gewoon liggen.
Koste mij niks.

Ik heb overigens precies dezelfde volgens mij.