Geachte heer/mevrouw,
hierbij bied ik een prachtige Seiko King Samurai aan met orignele ongedragen rubberenband, inclusief solid stalen Island Engineer 2 bracelet + tool.
Het horloge is in absolute nieuwstaat en is hooguit een paar keer gedragen. Ik wilde dit horloge al een tijdje hebben maar als dwangmatige flipper ben ik altijd al weer snel aan iets nieuws toe, dus deze mag nu al weer naar een nieuwe eigenaar. Het voordeel voor de koper is dat ik ze altijd nieuw koop en hierdoor de financiële klappen opvang. De kopers kunnen hierdoor altijd voor een super voordelige prijs een zo goed als nieuw en vrijwel ongedragen horloge op de kop tikken!
Ik ben geen fan van de stalen banden van Seiko. Nou komt deze Dark Manta sowieso op rubber, maar ik wilde er wel een stalen band bij, dus een bijhorende Island Engineer II bacelet gekocht, speciaal gemaakt voor de King Samurai.
In tegenstelling tot Seiko banden is deze Engineer II volledig solid inclusief solid endlinks en geschroefde links in plaats van pin en collar. Zo zit er ook een milled clasp op in tegenstelling tot de stamped clasp op de orignele Seiko band. Kortom, een zware upgrade en absolute kwaliteits band, superieur aan de orignele band.
Dat gezegd hebbende, de dial is echt dé showstopper van dit horloge. Het is een absoluut prachtige en unieke dial die in elk licht en vanuit elke hoek weer een andere kleur openbaart. Tevens zijn er in de juiste lichtomstandigheden 3 Mantas zichtbaar.
De dial kan met gemak de strijd aan met zijn duurdere broertjes uit de Grand Seiko stal. Heb het zo goed als mogelijk vast proberen te leggen. (Zie foto’s).
Zo heb ik ook een paar polsshots toegevoegd zodat u een beter beeld krijgt van de dimensies. Door de korte lug to lug draagt deze absolute knaller een stuk compacter dan de afmetingen doen vermoeden.
Kijk en oordeel zelf! (Pols 18cm)
Bij deze even de specs + info:
Merk: Seiko.
Model: King Samurai.
Special edition: Save the ocean, Dark Manta.
Diameter: 43.5mm
Lug to lug: 48.7mm
Hoogte: 12.7mm
Uurwerk: Seiko in-house 4R35
Gangreserve: 42 uur
Jewels: 23
21.600 vph
Glas: Saffierglas.
Bezel: Ceramic.
Stalen band: Solid, solid endlinks, geschroefde links.
Rubberen band: Orignele bijhorende band.
Kroon: Geschroefd.
Waterdicht: Divers 200m.
Lume: Doe je zonnenbril maar op…
Leeftijd: 3 weken jong.
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar):
3-4-2026, ik ben eerste eigenaar.
Factuur en/of certificaat: Ja
Originele doos en/of eventuele accessoires:
Ja, Complete set.
Garantie: Ja, 3 jaar.
Verzendkosten: Inbegrepen in prijs.
Afhalen ook mogelijk: Amsterdam.
Conditie: Paar keer gedragen. Zo goed als nieuw.
Retailprijs horloge: €650,-
Retailprijs Island Engineer II bracelet €70,-
Totaal: €720,-
Vraagprijs: €620,-
Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.
Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).
Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.