Seiko knutselstukje....nu eens iets anders als zwart

“Verandering van spijs, doet eten” althans zo gaat het gezegde.

Zodoende dat ik maar eens ben gaan proeven van een horloge met een wijzerplaat met een andere kleur als zwart.

Ik had al eens geel en oranje geproefd. Dat was wel lekker fris… maar dat smaakje bleef niet zo heel lang hangen zodat ik toch weer bij zwart belandde.

Ik heb maar eens geprobeerd om zelf een receptje in elkaar te knutselen en de eerste proeftests bevallen heel goed.

Benodigheden.

Een Standaard SKX 007

Een standaard SNX431

Een aluminium chapter ring van MKII watches, Seamaster van het forum had hem gekocht maar vond de ring niet lekker dus heb ik hem overgenomen.

Verder nog een MKII GMT steel insert, deze kun je alleen bij hoge uitzondering kopen wanneer de GMT oogst goed is. 2 oogsten waren al mislukt en de opbrengst van de 3e viel nogal tegen. Zodoende dat het nogal heeft geduurd (ong 4 maanden) voordat dit ingrediënt arriveerde.

Ok. om een lang verhaal kort te maken, hier is ie…eindelijk klaar: Officiële bijnaam “Desert Diver”

Wat hebben we gedaan:

De SKX 007 is ontmanteld, de snx 431 is ontmanteld.
De wijzerplaat en de wijzers van de SNX zijn gebruikt in de SKX, effe een compleet uurwerkje omzetten was makkelijk geweest maar dat gaat niet door verschillende afmetingen van de uurwerkringen. Om die te verwijderen moet toch de plaat en wijzers eraf.
de kast van de SKX 007 is gestraald incl. de achterdeksel, het “wave-logo” is niet gestraald.
De kast is aan de linkse kant doorgeboord om zo het vervangen van banden te vergemakkelijken.
De draairing is aangepast zodat ie nu 2 kanten op kan draaien.
De chapter ring is vervangen door Seamaster’s ring.
De draairing inleg is vervangen.
De 2-piece Zulu komt van Billy van Broadarrow.net, de gespen en ringen zijn gestraald.
De punt van de sekondenwijzer is rood gemaakt.

MkII watches levert ook een dergelijke wijzerplaat in zwart, alleen zit er dan geen opgelegd Seiko logo op en dat vond ik net effe mooier.
Het horloge lijkt groot, mede veroorzaakt door de ietwat kleine wijzers. MKII heeft mooie zwarte wijzers, maar het lichtgevend spul van MKII is niet zo super als Seiko’s Lumibrite.

Weer eens iets anders als zwart…Lekker smaakje toch ? :smiley:

Ziet er eigenlijk heel goed uit.
Een originele combinatie military/duiker. Misschien is er wel een markt voor ???

gr,
Hans Mennink

vind hem mooi Lucien. Hoe bevalt zon two-piece zulu eigenlijk in vergelijking tot een normale

Hoi Lucien,

Het resultaat is erg mooi. Bedankt ook voor jouw leuke presentatie en de mooie foto’s. Gr Ron

Geweldig !!! Hoe verzin je het !! En met prachtig resultaat moet ik zeggen !!

ziet er super uit (tu)

Gaaf !!

Hoe heb je het glas eraf gehaald (en weer terug gedrukt?)…

Zoiets ga ik ook met een monster doen, ook met een snx voor de plaat; kleur nnb (ik heb er een paar)… Resultaat komt ook zeker hier te staan.

mooi! erg goed gedaan!

Heel fraai. Hopelijk is ie een beetje stofdicht, als je in het woestijnzand gaat duiken. :smiley:

(tu)(tu)(tu)

Prachtig resultaat Lucien, mijn vragen uit het wonsdag topic zijn ook meteen beantwoord.

Is het een blijvertje, of bestaat er een kans dat … :smiley:

Ruud

Ziet er zeer goed uit, meteen een stuk meer militairy. Vooral met die band! Heel mooi… en smakelijk. :smiley:

heel mooi gedaan

Fraai gedaan! Neem je deze mee a.s dinsdag op de Limbo meeting? :slight_smile:

hans

Heren, hartelijk dank voor uw komplimenten…Ik word er een beetje stil van :stuck_out_tongue:

Hmm, een markt voor ? Zou leuk zijn, alleen heb ik al zo weinig tijd (td)

@robbie… ik druk zo’n glaasje eruit met een glaspersje, ooit eens gescoord via ebay. Kost niet veel, wel reuze handig…niet alleen voor seiko’s. Wel altijd effe iets over het glas leggen wanneer je begint te drukken.

@tom. Ik vind de 2 piece zulu’s eigenlijk iets prettiger als de 1 delige. De 1 delige laat nogal snel afdrukken na op het horloge, verder komt het horloge iets hoger. Verder is de 2 delige stijver, waarschijnlijk door de aanwezigheid van meer genaaide en dubbele stukken.

@ Ruud, Everything is for sale, make me an offer I can’t refuse…:smiley:

@ Hans, Yep, deze komt dinsdag ook.

Je hebt wederom een superklok gebouwd lucien! (tu) Wordt het niet eens tijd je beroep ervan te maken? :smiley:

Yaffle

U heeft een PB.

Ruud

Prachtig horloge!!
Mag ik zo vrij zijn om te vragen waar je deze horloge’s koopt ? Of ben jij toevallig de verkoper van ‘seiko5.nl’ of ‘monsterwatches.nl’. Kun je deze horloge bijvoorbeeld de skx 007 gewoon naar de seiko dealer ter onderhoud brengen? Ze worden volgens mij niet via de dealers/juweliers verkocht?
Veel plezier met je creatie
Ger

Dat ben je niet want dat is Rob lees ik net…

Hallo Ger,

De standaard modellen kun je bij een dealer brengen als je een Seiko garantiebewijs hebt. Ik geef deze alleen bij de duurdere modellen (BigBoss en duurder), want de horloges onder de 200 euro vervang ik voor nieuwe als er wat mis mee is.
Modificaties kun je naar een Seiko dealer brengen, maar je krijgt geen onderhoud o.i.d. onder garantie.
Je kunt er wal van opaan dat als je een dergelijke modificatie koopt (bij mij in elk geval, bij Lucien ook schat ik zo in) je een horloge krijgt waar simpelweg geen onderhoud op nodig is voor de eerstkomende 2 jaar (en als je bedenkt dat je normaliter 1 jaar garantie hebt).
In mijn geval geef ik er garantie op en maak/vervang ik het hrologe als er wat mis is. Modificaties kunnen op bestelling gemaakt worden, veel onderdelen kunnen onderling uitgewisseld worden.

Groeten,
Rob