Seiko kopen via internet site

Beste Forumleden,

Fijn dat er een forum over horloges is. Ik zit namelijk met een brandende vraag.
Gelukkig heb ik de moeilijke keuze van “welk horloge ga ik kopen” al gemaakt. Voor de geinteresseerden zie onderstaand type. De keuze is gevallen op een Seiko Premier Automatic. Bij de gewone juwelier ligt dit horloge voor een slordige €995,-. Dit is voor mij toch wel veel geld. Daarom ben ik op internet gaan zoeken of dit ook goedkoper kan. En jahoor het kan (veel) goedkoper. Uiteindelijk kom ik uit bij een drietal sites die dit horloge voor $740,- (ca €400,-) aanbieden.
Nu is mijn vraag: “Is dit wel vertrouwd”?? Het scheelt namelijk zo veel dat ik er aan ga twijfelen of het horloge in de eerste plaats wel bezorgd wordt of misschien is het wel een namaak Seiko. Dat wil ik natuurlijk niet hebben.

Zijn er mensen die goede of slechte ervaringen hebben met het kopen van een horloge via internet? Wat raden jullie me aan?

Graag jullie reactie.

Groeten,
Sjoerd

Het gaat in mijn geval om de volgende sites:
www.creationwatches.com
www.watches88.com
of big time inc /99watches (via Ebay)

Seiko Primier Automatic (Cal.6R20) SPB003J1

Ha Sjoerd,
Voordat je je rijk rekent is het handig om na te gaan waar die horloges vandaan komen: komen ze van buiten de EU dan ben je vrijwel altijd, tenzij je enorm zwijnt, invoerrechten en btw kwijt. En dan is het ineens niet meer zo goedkoop.

Succes.

Beste Sjoerd,
Allereerst is je omrekening van de dollar naar de euro wel erg aantrekkelijk voor je. Ik kom voor USD.740,00 op Euro 569,23 en geen Euro 400,00.
Je vergeet dat sommige van de sites die je noemt zonder meer niet aan Europa leveren. Dit vanwege eventuele sancties van Seiko.
Groet,
Jan

of je vraagt Rob van monsterwatches.nl of hij dat type ook kan aanbieden.

Dan kom je qua prijs ergens in het midden uit en krijg je de zekerheid van Rob’s onvolprezen service en persoonlijke garantie. Kijk maar onder Ervaring met verkopers: monsterwatches.

bedankt voor de reacties zo ver. Hierbij een reactie van mijn kant.
invoerrechten en btw heb ik nog geen rekening mee gehouden. Is er iemand die dat controleerd dan??
omrekening van dollar naar euro heb ik snel even uit mijn hoofd gedaan. inderdaad een beetje in mijn voordeel.
bij de site van creationwatches verzenden ze ook naar nederland. hier had ik al een rekening mee gehouden.
de tip om bij monterwatches te kopen ga ik nog even uitzoeken. De ervaring van kopers/ verkopers verkopers vertrouw ik niet altijd. De negatieve berichten worden denk ik snel van internet verwijderd.

ik durf te stellen dat iedereen zijn handen in het vuur durft te steken voor rob

+1, zie:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?13,26324
En eventuele negatieve feedback is door Rob niet te verwijderen.

Snow Schreef:

invoerrechten en btw heb ik nog geen rekening mee
gehouden. Is er iemand die dat controleerd dan??

Wat dacht je van de douane? Die zitten er niet om vliegen te vangen. Iets van $750 laat je natuurlijk wel verzekerd opsturen, en dan staat de waarde op de envelop/het doosje, en dan wordt het wel heel simpel.

Als je met Paypal betaalt wordt de wisselkoers nog even 5% ongunstiger…:frowning:

wat is het percentage invoerrechten en btw dan?
En welk percentage gaat het eerst over het in te voeren bedrag?
(ik ben nog een leek wat dat betreft??!!)

Monterwatche heeft het type niet op de site staan.

Google en U zult vinden:
http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/internetaankopen-01.html#P24_2004

Mijn tip is. Vindt een goede ebayer in Engeland. De pond staat laag en geen invoerrechten.

Beste Sjoerd,

Ik denk dat er op dit forum bijna niemand te vinden is, die zoveel positieve reacties krijgt als Rob, en Monsterwatches.

Ikzelf ben een keer bezig geweest met de aanschaf van een horloge via Rob, en ondanks dat de verkoop uiteindelijk niet door is gegaan, ben ik zeer keurig geholpen.

Doe er je voordeel mee

MVG

S Jansen

Dus stoppen met dat pluggen :slight_smile:

Het lijkt wel alsof jullie aandelen hebben :}

(en dat doet me heel erg veel deugd, geeft aan dat ik niet voor niets mijn best doe!!)

Beste Rob,

Eerlijk gezegd denk ik niet dat als je in de aandelen zit je momenteel ergens 4500 Euro over hebt liggen, ik denk dat je er dan eerder op toe moet leggen gezien de huidige financiële crisis.

Helaas had ik ook nog wat geleend aan ene Madoff. en ik geloof dat daar geen al te best rendement uit zal komen.

het eventuele budget, zou eventueel beschikbaar komen door de verkoop van een ouderlijk bedrijf, mijn ouders (voornamelijk mijn vader) vind het belangrijk om dan een duidelijke herinnering te houden, aan al waar hij zo hard voor (ge)werkt(heeft)

srry,

Beste mensen

Ik met mijn stomme hoofd heb een reactie geplaats waarvan ik dacht dat hij bij mijn
draadje hoorde

Mijn excuses