Seiko KS - wijzers opnieuw opmaken - tips?

Gedacht wel… Maar ik ken niemand in mijn omgeving met zo’n apparaat. Dus ik piel nog even verder. Zou misschien een volgende stap kunnen zijn. Vervangende wijzers zijn aardig aan de prijs en zolang de kosten nog beperkt blijven, probeer ik het eerst zelf.

Ik wilde een grap maken over een jaartje trainen bij de Micro Artist Studio om het gewoon uit de losse pols te leren, met een kommetje Urushi en een zeer fijne penseel. Die grap is on topic voor Seiko topics, maar tegelijkertijd totaal niet behulpzaam. Ik bied m’n verontschudigingen dus maar aan.

2 likes

Je hoeft je niet te verontschuldigen, het is een optie. Waarschijnlijk niet haalbaar, maar het is er wel een.

Ik vrees, dat ik het niet kan uitbesteden aan
Master Craftsman Mitsuru Yokosawa (die hieronder de markers op de emaille wijzerplaat van de Eichi II aanbrengt), maar als iemand toevallig zijn mailadres weet?

Ik heb een aanbod gekregen van een kunstenaar dichter bij huis, waar ik zeer veel vertrouwen in heb. Een Pietje Precies met een vastere hand dan TS. Ik ben ben blij met het aanbod. Met de gekregen tips en zijn skills denk ik dat hij het gewoon voor elkaar gaat krijgen.

Het is trouwens geweldig om te lezen wat er door de kunstenaars van Micro Artist Studio wordt gecreëerd. Zoals de SBGZ007. Absoluut een grail.

2 likes

Alles waar je geen verf wil hebben, een laagje vet op smeren. Verf/lak spuiten, laten drogen en de vettigheid eraf spoelen.

Nadeel is dan wel dat je ook heel strak werk moet leveren rondom de plekken waar de kleur moet komen.

1 like

Dan heb je het probleem omgedraaid hoe zorg je ervoor dat je dan strakke lijnen krijgt waar geen vettigheid moet komen?

2 likes

Dat is dus precies hetzelfde, alleen dan in een vragende vorm 🤦