Seiko Lassale 7759-7038 kapot gevallen

Hallo allemaal!

Enige tijd geleden heeft mijn vader zijn horloge ongelukkig laten vallen op straat, met als gevolg dat deze bijna helemaal uit elkaar ligt. Het horloge is een cadeau geweest op een trouwdag en al is deze niet van gigantische monetaire waarde, emotionele waarde zit er natuurlijk wel aan vast!

Het is een Seiko Lassale 7759-7038 met een Seiko 7759A quartz uurwerk.
Het wiel om de datum te verzetten ontbreekt, de stem is afgebroken en zit vast in de kroon en ook de movement holder is niet in goede staat.

De wijzerplaat is in redelijke staat, maar het lijkt alsof bij een eerdere reparatie de movementholder door de wijzerplaat is gedrukt. De twee pinnen komen letterlijklijk door de wijzerplaat heen

Ik vraag mij af wie mij zou kunnen helpen het horloge (enigzins) in ere te herstellen.
Het lijkt mij dat met een nieuw uurwerk en wat handigheid hier een tweede leven aan te geven is. Het probleem is echter dat ik geen vervangend uurwerk kan vinden (7759A).

Vragen:

  1. Heeft dit gezien de onderstaande foto zin om dit te proberen
  2. waar kan ik het beste zoeken naar een uurwerk (ebay al afgestruind)
  3. Is er een ander uurwerk ‘compatibel’ met deze?
  4. Weet iemand een goed adres in omgeving Rotterdam om dit te laten herstellen als ik het uurwerk gevonden heb?

Ik hoop dat jullie ideeën hebben zodat ik mijn vader hier mogelijk mee kan verrassen.

Gr,
Rob

1 like

Erg vervelend zo’n ongelukje!

Ik heb geen verstand van dit type horloge, uurwerken vervangen voor een ander type of dat dit überhaupt gaat lukken in jouw situatie.

https://www.esslinger.com/seiko-watch-movements-original/

Ik vond wel deze website :point_up_2: die quartz uurwerken verkoopt. Als je een uurwerk vind dat het prima doet als vervanger ben je een paar tientjes kwijt maar scheelt wel een hoop zoeken naar een orgineel uurwerk.
Uurwerk meenemen naar horlogemaker of deze het uurwerk laten bestellen en met een beetje geluk kan die het dan voor elkaar krijgen :grimacing: :+1:

Succes met het herstel!

1 like

Heb je het uurwerkje nog getest? Komt niet vaak voor dat het quartz uurwerkje het niet meer doet bij een val (kan natuurlijk wel). Batterij erin en de stem (asje waar het kroontje op zat) indrukken. Dus niet in wijzerverstel stand!