Seiko Limited Edition

Ben benieuwd naar de mening van mijn mede-forumleden. Inmiddels heb ik al begrepen dat de meningen zeer sterk verschillen. Ik vind dit zelf een “spannend” horloge, maar krijg evenzovele reactie van mensen die er niks aan vinden, maar ja,m dat zijn niet altijd horlogeliefhebbers.
Links de Ltd. edition van een jaar of 5-6 geleden (1000 stuks) en rechts een opvolger van een aantal jaren later in titanium.

Graag jullie reacties

Aaahhh… Ik kan me deze nog herinneren… Vond 'm te GEK !
Gewaagde, “over the top” vormgeving. Geweldig! Als ik er nog 'ns ergens een tegen het lijf loop…

Bedankt voor de foto!!

Groet
Mark

Ik vind ze super, origineel en inderdaad spannend , heeft wel iets weg van een cockpit in een vliegtuig.(tu)
hoe groot zijn ze ?

Groet, André

gelukkig niet zo groot “slechts” 41 mm.

Da’s ook toeval… !!! wilde ik ook net gaan schrijvven !

bij deze dan…

groet,

ed

Ik vond 'm ook altijd wel interessant. Vond 'm indertijd alleen wat te duur.

Waren er niet meerdere modellen?

Hij is er tegenwwordig ook geheel in het zwart met oranje dials. Op zich wel grappig, maar vind het niet iets waar ik 3000 euro voor zou neer tellen. Voor die prijs ligt deze hier en daar nog bij de juwelier. Via internet ook voor z’n 1500 dollar te krijgen. Dan nog vind ik het te veel geld voor deze klok!

Grappig, ik wist niet dat deze een voorganger had. In die tijd zal het zeker wat los hebben gemaakt. Ik vind de zwarte nu al gewaagd en dan hoeven we het over de prijs niet eens te hebben!

ik vond ze altijd al wel wat hebben, maar gezien de prijs wat al eerder genoemd is zou ik ze niet kopen.

dit zelfde geldt voor mij voor de spring drive, ik heb ze al wel bekeken, en ik vind ze zeker niet onaardig al zou ik voor dat geld geen seiko kopen.
zit tussen de oren denk ik .

Momenteel heb je de zwarte uitvoering (100 stuks in Nederland te koop, SLQ019J1) maar de stalen van vroeger vind ik stukken mooierder.
SLQ017 is het Seiko nummer.

Die is toch weer even anders:

nou ik sluit me aan bij een hoop anderen. Ik vond hem ook altijd wel wat hebben, alleen veel te duur, en tussen mijn oren zit ook van " ik ga echt niet veel voor een seiko betalen" hoewel mijn seiko chronograaf ook bijna 400 gulden was toen,…

Hoe vervelend ook: Ik ben er niet kapot van en eigenlijk ook nooit geweest. Punt is ook dat, zoals hiervoor is gesteld, je voor dat geld ook iets anders moois kunt kopen. Doet aan het feit niets af dat ik jou niet ben en je veel plezier met je aanwinsten wens (tu)

Patrick

Toch nog even een toelichting van mijn kant. De eerste uitgave van deze horloges was een jaar of 5-6 terug. Voor Nederland waren er 25 beschikbaar (totale limited oplage 1000 stuks worldwide) Nu heeft Seiko ca. 500 detaillisten in Nederland, dus aan welke van die 500 detaillisten moesten die 25 horloges worden verdeeld? Goede raad maakt duur is het spreekwoord, zo ook in dit geval. Seiko besloot de horloges te laten veilen door bekende Nederlanders. Mijn horloge werd geveild door Rintje Ritsma (en passant kreeg ik daarbij ook nog een schaatsles van Rintje.)
Destijds betaalde ik door deze manier van verkopen hfl. 8200.-- (De horloges gingen weg voor prijzen van hfl. 6000.-- tot hfl. 12.500.–) Overigens de opbrengst ging naar een goed doel!
Maar nu, een paar weken na aanschaf ontmoette ik een Duitse relatie (ook horlogefreak) zag mijn horloge en wist toen al dat in Holland hoge prijzen waren betaald op die veiling.
Lang verhaal kort maken: Ik heb via deze relatie eenzelfde horloge uit die serie van 1000 stuks gekocht voor DM. 4200.–! Met enige winst heb ik deze in Nederland weer verkocht. Het horloge van Titanium heb ik voor een “prikkie” gekocht op de Rikketik. Jammer genoeg heb ik de eerste , de limited edition, veel te vaak gedragen en hij is er dus niet mooier op geworden.

Het rechtermodel is een heel strak model. Helaas zit er geen standaard “Seiko” prijs aan vast :frowning:

Na lang zoeken ben ik eindelijk in het bezit van dit pracht exemplaar (rechter model) en dat maar voor 1100 euro. Hij is splinternieuw bij een geceriticeerde dealer gekocht. Snap ook niet waarom de dealer deze aanbood voor deze prijs maakt me ook niets uit ben er wel blij mee, en krijg er verschillende reactie’s op de ene vind hem overdone en de ander vind hem geweldig. Maar uit eindelijk heb ik hem is en wordt het een collecters item overgens ben ik in bezit van het 200ste exeplaar.

Nee, sorry dit wordt nooit mijn horloge voor dat geld al helemaal niet.
Maar goed dat smaken verschillen.