Seiko limited

Dat is inderdaad een aardig uurwerkje maar ook erg duur en zit niet in dit model :wink:

Met de C spec uurwerken zijn wel de nodige problemen geweest, dat zou met de D update nu beter zijn. Prima uurwerkje maar het is gewoon een opgekalefartert instapuurwerk.

Zie mijn aantijgingen aangaande IWC/Breitling, inderdaad een opgeleukt instap uurwerkje :wink:

Ik vind ze zeer fraai, met name de kale versie. Kanttekening: gezien de uurwerkkeuze, zal het gevaarte weer klassiek ā€˜Seiko-plomp’ zijn. Eeuwig zonde. De kunst van het produceren van een lage dresser is Seiko ogenschijnlijk verleerd.

mwah. Een 2824 vinden we niet in een horloge van 75 euro :wink: Dat is een opgeleukt mid-range uurwerk.

een 6r15 ook niet.

Dat zei ik ook niet, maar de basis 7s26 wel.

Maar het is geen 7s26, daar heeft hij de goede karakter eigenschappen wel van, bijvoorbeeld het dubbelzijdige opwind systeem en de ā€œbase plateā€, maar de Spron main en hairspring geven al aan dat het om een hoogwaardiger product gaat.

Dat ze het kaliber een geheel ander nummer gegeven hebben?, tsja, zullen ze wel van de Zwitsers afgekeken hebben :wink:

Over de gebruikte uurwerken heb ik geen sjoege. Maar wat een fraaie horloges. Ik zou qua uiterlijk kiezen voor de rechter, de rustige zogezegd en het bandje van de linker. Ik merk, dat ik in een blauwe periode zit. Prach-tig!

Toch vind ik het jammer van de Romeinse cijfers.

1 like

Ik weet niet of het de ā€œsunburst met streepjesā€ zijn, of de Romeinse cijfers, maar ze zijn me een beetje te druk/onrustig geloof ik. Er gebeurd me te veel als ik er naar kijk. De versie zonder de power reserve indication is wel een stuk beter dan die met, wat mij betreft.

2 likes

Ik heb een SARX045 met 6R15D uurwerk. Maar is vandaag vanuit het niets gestopt… Dus of die 6R15 D uurwerkjes nu zo betrouwbaar zijn…

Not my cup of thea.
Romeinse cijfers :weary:

Leuk filmpje, maar idd die Romeinse cijfers…

1 like

Naarmate ik er langer naar kijk. Bekruipt me dat gevoel ook. Het is een beetje te, heb ik het idee.

Een Cocktail time met ledverlichting oid. :thinking: Vergelijking gaat niet op.

1 like

Toch wel erg gaaf zo’n emaille dial :+1:

Inderdaad heel mooi. Ik zou dan wel voor een witte kiezen.
Enige risico met emaille is dat het kan gaan scheuren of barsten.

Ik heb nu een Presage met Urishi wijzerplaat en maki-e wijzers, ook met Romeinse cijfers. Heel mooi (en bijzonder) SARX029.

3 likes

Die is inderdaad heel mooi en speciaal!!! :+1::clap::+1:

Erg mooi ja, blauw is in mijn ogen wel wat dieper als een witte.

Ik vind het heel nette mooie horloges, maar de prijzen… die zijn wat aan de hoge kant vind ik.

Dat kan een incident zijn… bij rev C ging een groot aantal aan de haal…