Dat is inderdaad een aardig uurwerkje maar ook erg duur en zit niet in dit model
Met de C spec uurwerken zijn wel de nodige problemen geweest, dat zou met de D update nu beter zijn. Prima uurwerkje maar het is gewoon een opgekalefartert instapuurwerk.
Ik vind ze zeer fraai, met name de kale versie. Kanttekening: gezien de uurwerkkeuze, zal het gevaarte weer klassiek āSeiko-plompā zijn. Eeuwig zonde. De kunst van het produceren van een lage dresser is Seiko ogenschijnlijk verleerd.
Maar het is geen 7s26, daar heeft hij de goede karakter eigenschappen wel van, bijvoorbeeld het dubbelzijdige opwind systeem en de ābase plateā, maar de Spron main en hairspring geven al aan dat het om een hoogwaardiger product gaat.
Dat ze het kaliber een geheel ander nummer gegeven hebben?, tsja, zullen ze wel van de Zwitsers afgekeken hebben
Over de gebruikte uurwerken heb ik geen sjoege. Maar wat een fraaie horloges. Ik zou qua uiterlijk kiezen voor de rechter, de rustige zogezegd en het bandje van de linker. Ik merk, dat ik in een blauwe periode zit. Prach-tig!
Ik weet niet of het de āsunburst met streepjesā zijn, of de Romeinse cijfers, maar ze zijn me een beetje te druk/onrustig geloof ik. Er gebeurd me te veel als ik er naar kijk. De versie zonder de power reserve indication is wel een stuk beter dan die met, wat mij betreft.