Net binnen in de mail: twee limiteds van Seiko, mooi!
In de mail? Als in email of kwam de pakketjes bezorger langs?
Wijzerplaat is mooi, alleen de keuze van de wijzers en de Romeinse cijfers is jammer.
Was het maar waar, nee mail met aankondiging van Seiko
Ah oke, dan kan ik gelukkig een beetje zuur doen. 1500 euro voor een horloge met 6r15? Steek mij maar lek. Hoe bijzonder de afwerking dan ook is, al draagt een aap een gouden ring het is en blijft een lelijk ding.
Dat zullen alle Seiko fanboys hier je niet in dank afnemen. Ik vind ze wel mooi maar stevig prijskaartje.
Seiko maakt alleen maar limiteds toch?
De verhouding uurwerk en de rest is gewoon helemaal zoek.
Dat is Omega
De “gewone” vind ik mooier dan de power reserve. Ik houd niet zo van -die afgekapte cijfers (bij de datum) en de vervormde cijfers bij de power reserve… Maar de gewone heeft daar allemaal geen last van en die kan ik dus wel smaken
Het prijsniveau zit ook niet zozeer in het uurwerk, wat overigens wel wat beter is afgeregeld dan de standaard.
Het zit hem in de emaille wijzerplaten die deze horloges bijzonder maken.
Zusjes van deze limited:
Emaille plaat die, afhankelijk van de licht inval, varieert van matzwart via warm koningsblauw tot diep violet. Erg mooi.
Bullshit.
Een IWC/Breitling met 2824 voor 3000,- Euries en meer, daar loop je pas op leeg (lek).
Zoals eerder als aangegeven, de prijs zit hem niet in het uurwerk maar in de overige kwaliteiten van het horloge.
De Seiko uit de startpost is volgens mij nog bijna 50% duurder dan die jij daar om hebt.
“een” 2824. Daar zijn verschillende grades van. Een Breitling heeft dan tenminste een chronometer uurwerk. En vergelijkbare Breitling horloges met dat uurwerk zijn niet voor een vijfde van die 3000 euro te vinden.
De Seiko, in dit geval, heeft een emaille wijzerplaat, zeer kostbaar om te produceren, dat heeft de Breitling weer niet. En die “grades” zijn ook de kosten niet, net als een goed afgeregelde 6r15 kan de standaard 2824 ook chronometer precies lopen. Inkoop prijzen van een 2824 zijn gewoon zeer laag, daar zitten de kosten niet in.
Dat weet ik even niet. De mijne was bij de introductie om en nabij de €1500.
Precies, de mijne doet momenteel + 0,4 per etmaal sinds afgelopen vrijdag. Best aardig.
Ik zag een retail prijs van 1100 euro voor de jouwe en 1500+ voor die uit de post vsn TS
je koopt als consument voor 1500 euro gewoon een horloge dat +25 seconden per dat mag lopen.
Maar je snapt mijn punt niet helemaal. Mijn punt is niet zo zeer dat het horloge overpriced is of wat. Het punt is dat de verhouding uurwerk/afwerking geheel zoek is bij dit horloge. Seiko heeft gewoon een beter mid range uurwerk nodig om in dit soort horloges te stoppen.
In your humble opinion.
Met dat uurwerk is mijns inziens niets mis, ik heb er al tientallen gehad inmiddels, en allemaal liepen ze binnen de 10 seconden, de oudste was van een eerste serie en liep na jaren nog prima, onderhoud is met dat 21.600 tikgetal ook niet zo’n punt. Allemaal dingen die een horloge voor dagelijks gebruik zeer geschikt maken.
Het is maar wat je persoonlijk verwacht van een horloge.
En nogmaals, over scheve verhoudingen gesproken, Eddie (TZ-UK) stopt een 2824 TOP in modellen die een fractie van die IWC/Breitling kosten, krijg je nog mooie specs en een Duitse kast ook.
Ik denk dat ik het daar wel mee eens ben.