Ik ben nieuw op dit forum en Ik heb gisteren mijn eerste vintage horloge gekocht via ebay.
Het is een Seiko LM 5606-7000 geworden.
Echter heeft het horloge wel een aantal problemen , mogelijk kan iemand mij op dit forum wat tips geven ?
-De band is net iets te kort voor mij , zou eigenlijk een schakel langer gemogen zijn maar die zitten er niet meer bij.
Is er een mogelijkheid om deze te laten verlengen ?
-Het horloge loopt veel te snel , gisteren voor het slapen op tijd gezet maar toen ik 's ochtends wakker werd liep hij een half uur voor.
-Dag afstellen gaat moeizaam en datum nu helemaal niet meer.
-De letter seiko van het seiko logo is een beetje misvormd is dit nog te repareren ?
Het is een mooi horloge, maar om het te kunnen dragen moet je eerst een servicebuurt laten geven.
Deze is op maat van een Aziatische man met een smalle pols dus via ebaj naar zo een band of onderdelen zoeken.
Het is wel raadzaam om als beginnende "verzamelaar " een horloge met een aantoonbare onderhoud te kopen om aankomende kosten en teleurstellingen te voorkomen
Groeten Iwan
Hoi Iwan , bedankt voor je reactie.
Zal hem een keer weg brengen om na te laten kijken.
Ja , het is altijd wel lastig om iets via Ebay te kopen , blijft altijd een beetje een gok
Inderdaad , is nog in originele staat. Gelukkig niet helemaal gepolijst waardoor de afwerking verdwijnt. Heb je toevallig een idee of die S netjes gemaakt kan worden bij een horloge maker ?
Groeten , Tom
Mooi horloge! Dag/datum snel afstelling gaat met een (oud/bros) plastic tandwieltje dat nu wel stuk zal zijn. Zeker als je rond “middernacht” met de instelling bezig bent geweest. Destijds kon dat tandwieltje dat wel hebben, nu niet meer. Typische caliber 56xx kwaal. Dan maar op de ouderwetse manier instellen, rond middernacht net zo lang heen en weer draaien tot je de juiste dag/datum combinatie hebt.
Voor het bandje zou ik even naar een “clasp extender” kijken, Originele bandjes zijn zeer zeldzaam. (van alle jaren '70 Seiko’s)
O ja, ik heb met een tandenstokertje wel eens gedaan, stukje van logo rechtgebogen, de C van een citizen quartz geloof ik. Zenuwslopend werkje, iets te ver en de boel breekt af. Doe ik alleen met eigen spul dat toch al enigszins verpest is.