Al enkele dagen was ik op een Japanse veilingsite een heel mooie Seiko LM special 5216-7010 morpho aan het volgen met het idee hier een bod op uit te brengen.
Het bod bleef de afgelopen dagen steken op ongeveer 450 euro waardoor ik nog het idee had, dat een bod van 900 tot 1200 wel voldoende moest zijn om dit mooie horloge te kunnen winnen. Ik twijfelde alleen of ik wel 1200 euro wilde uitgeven, eigenlijk kwam zo een uitgave op dit moment niet gelegen.
Echter een uur voor het eindigen van de veiling was het hoogste bod al over de 2000 euro gestegen. Toch, ondanks alles was ik nog aan het twijfelen om aan de veiling deel te nemen om een winnend bod uit te brengen, het is immers een heel mooi uniek en zeldzaam horloge.
Na wikken en wegen besloten om niet mee te doen en gewoon mee te kijken waar dit gaat eindigen.
Dit was voor mij toch net iets te veel van het goede en dit zou ik thuis ook niet meer als hobby kunnen verantwoorden. Als je daarbij ook nog de invoerkosten rekent komt er nog een smak geld bij.
Na de veiling ben ik er nog niet helemaal uit🫤
Misschien is zo een mooi, gaaf, gereviseerd en zeldzame Seiko LM Special 5216-7010 het toch wel waard. Mede omdat je een ongebruikt horloge van deze leeftijd niet snel zal vinden.
Uiteindelijk
Gelukkig kan ik nu wel nog meer genieten van de Seiko LM special 5216-7010 morpho die ik zelf heb, nu ik weet dat je om een mooi horloge te winnen soms ver moet gaan.
Hallo Jacobus,
Inderdaad wilde ik deze wel dubbel hebben maar dat heb ik ook al eigenlijk.
Om onbekende redenen wil ik eigenlijk alles wat iik echt mooi vindt liefst 3 dubbel of meer hebben, misschien voor de zekerheid, ik weet het eigenlijk ook niet😉
Nee ik kan het niet uitleggen:thinking: Misschien als de veiling een dag langer had geduurd was het 6000 geworden. Of als ze de veiling een week verplaatst hadden 8000, gee idee, u waarschijnlijk wel?