Seiko Lord Marvel 5740C op de grond gevallen (schade)

Hallo iedereen,

Ik heb hier een Lord Marvel 5740C jammer genoeg laten vallen deze morgen, en ik was aan het kijken waarom die stopte, bleek dat een deel van de regulator pin is gebroken. Zijn er toevallig mensen op dit forum die een reparatie hiervan kunnen aanbieden?

Even een wat betere foto.

Succes en sterkte! :cry:

Kijk anders even of er iets in de buurt zit:

4 likes

Bedankt, ik had daar al even gekeken. Ik vroeg me alleen af of er mensen zijn die dit specifieke uurwerk servicen/repareren, want ik zie hem niet te vaak voorbij komen.

Zeg even je woonplaats altijd makkelijk

1 like

Ik woon vlakbij Eindhoven. Opsturen etc. is ook geen probleem eigenlijk.

1 like

Volgens mij is ie nog gewoon af te regelen alleen niet meer met de fijnafregeling.

1 like

De regulator pin hangt er een beetje loose er nu aan, hij zit er nu niet meer goed aan vast.

Is helemaal niet af te regelen. De regulator pin heet in Nederland een kompas en het is los gekomen van onder de houder van het shock systeem.

Het kompas zou theoretisch weer over de houder gedrukt kunnen worden omdat het eigenlijk een verend deel is dat draaibaar bevestig wordt. Risico is nu het beschadigen / verbuigen van de spiraal.

3 likes

@Floris155 heeft er vorig jaar eentje geserviced

1 like

Ja idd ja zie het nu pas dat ie los is geschoten.
Is er met veel beleid idd wel weer op te zetten.

1 like

Momenteel geen tijd, maar met dit uurwerk kun je terecht bij iedere goede horlogemaker.
Wel voorzichtig zijn met het losse kompas voordat je het weet ligt de spiraalveer in de kreukels en dat wil je niet.

2 likes

Bedankt voor alle reacties. Ik had mijne bij een plaatselijke Seiko dealer gebracht en die hebben hem vervolgens naar Seiko opgestuurd. Na 2 weken kreeg ik een reactie dat zij geen onderdelen aanwezig hebben. Is er iemand op dit forum die misschien dit uurwerk wel kan maken?

Wat raar, er is toch niks stuk/weg? Elke goede horloge maker zou dat kompas weer terug kunnen plaatsen? Of was er meer stuk?

1 like

Ik ga hem morgen ophalen bij de juwelier, had daarvoor geen duidelijke reden gekregen.

Dat was nou de laatste optie die ik had gekozen

Had dit meegekregen van de juwelier. Ik hoop dat iemand van het forum kan helpen :slight_smile:

Policy Seiko zal vervangen onderdeel zijn en niet repareren. Kan ook goed zijn dat het transport er voor gezorgd heeft dat de spiraal volkedig om zeep geholpen is. Het losse kompas zal tijdens vervoer flink aan de spiraal getrokken hebben. Breng het klokje gewoon naar een horlogemaker dan weet je het snel genoeg. Blijf weg bij juweliers…

4 likes