Seiko Lord Matic bezel zit vast

Hoi, vraagje. Ik wil het vlakke mineraal glas van mijn Lord Matic (5606-8050) vervangen maar de bezel zit muurvast. Ik zie geen inkeping, krijg er geen mes onder. Toen ik hard van binnenuit duwde brak het glas… Daarna van alles geprobeerd; hitte, ultrasoon reinigen, glasklem. Geen beweging. Iemand een idee? Groet, Jeroen

Dit is een water resist-g case toch?

Edit: ja dat is het. Dit gaat niet helemaal goed vrees ik. Ik zou de Seiko casing guide er bij pakken

2 likes

De bezel hoeft er niet vanaf genomen te worden, dat gaat in dit geval zelfs niet.
De maat nemen en met een nieuwe kunststofring een nieuw glas inpersen.

Nee dat is niet hoe het werkt. Je moet de glas en bezel constructie samen er af nemen.

Ik zag het in je tekeningen. Bedankt.

1 like

Dank voor jullie reactie! Ik ga even goed kijken naar de tekeningen

Als ik het goed begrijp deed ik het wel goed (met een pers het glas eruit duwen van binnenuit, inclusief bezel). Maar de bezel zit dus nog steeds muurvast.
Ik heb al wat zitten duwen van binnenuit met een schroevendraaier maar de bezel beschadigt dan vrij snel.

Nee, de gehele bezel met glas moet er uit. Niet alleen het glas. Het glas moet er juist uit aan de andere kant uit. Je hebt het juiste gereedschap nodig om de bezel er af te kunnen halen. En ook de vervelende nylon pakking die vaak kapot gaat en lastig te krijgen is. Deze glaasjes kan je beter laten zitten vaak. :sweat_smile:

Nou ik heb 'm eindelijk los. Inderdaad de binnenste ring van de bezel naar binnen duwen met een glaspers. Het gekke is dat er geen nylon ring inzat. Waarschijnlijk al bij een eerdere vervanging verdwenen… Dank nogmaals voor alle tips en de tekeningen!

1 like