Vintage Seiko Only (Deel 1)

Maar in mm’s ongeveer?
Het meeste onder de 40 is voor mij echt heel klein.

Zo’n 35mm a 37mm. Vandaar dat ik zei: sir yes sir. Ik ken jouw voorkeuren en heb een vermoeden van jouw postuur. :sunglasses:

1 like

Zou er wat voor over hebben als ze hiervan nou eens een re-issue van uitbrengen in 42mm.
Deze zijn zo mooi.

Denk dat de grootste net boven de 38mm zullen zijn. Prima maatje voor een dresser :relaxed:

Deze zijn 40mm.

2 likes

Nu op uhrforum

1 like

Geen idee over originaliteit, maar mooi ding en niet duur me dunkt.

Edit: me dunkt na commentaar van @koekoek dat ie veel te duur is :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

enorm duur voor een normale LM. Een euro of 150 zou een normale prijs zijn.

1 like

Ok haha. Geen idee van prijzen blijkbaar… :slight_smile:

1 like

LM’s hoeven niet zo duur te zijn. Op Yahoo auctions gaan dergelijke horloges voor ±50 euro. Maar dat is zonder shipping en import natuurlijk. De wat minder courante modellen koop je zelfs hier in Europa voor onder de 100 euro.

2 likes

King Seiko 5256-8010

12 likes

King Seiko 5626-7060

15 likes

Prachtige verzameling heb je. :+1::+1:

Gaaf zeg. Doe mij die onderste eens? :upside_down_face:

In nieuwstaat ook, zal wel wat jaartjes zoeken zijn voordat je ze zo tegen komt.

Geen gedoe met quickset van de dag. Enorm zeldzaam zo’n 5605. Voor wie er snel bij is:

3 likes

plug :smile::+1:

3 likes

Nope. De Lord Marvels zijn tot en met ‘78 in productie geweest.

Lees maar na: Review Seiko Lord Marvel

De vraag over de dailcodes is interessant. Ging er eigenlijk van uit dat de 8000 voor de kast stond en de 20 (met opgelegde markers) of 30 (met Breguet cijfers) voor de dail. Ik heb me over de letter toevoegingen er achter nog niet gebogen of verwonderd. Ik zal eens kijken of ik daar iets over kan vinden of herleiden.

1 like

Die informatie had ik van wornandwound, maar kon er verder al weinig over terug vinden :slightly_smiling_face:. Ik had nog verder gezocht en zag inderdaad dat de wijzerplaat met cijfers altijd de code 8030 heeft, meestal met toevoeging T. Tussen goud en staal zit geen onderscheid, maar toen ik ook nog dial code 8020U zag, heb ik het opgegeven. Zou mooi zijn als jij er wat uit kan distilleren :pray: :+1:.

Bandje is binnen. Benieuwd hoe het staat straks.

6 likes

Is die krant nou nog niet vergeeld?

2 likes