Vintage Seiko Only (Deel 1)

Nieuwe schoenen voor de KS. Vrij close bij origineel qua structuur, taper en kleur. Alleen de stiksels aan de zijkant hadden ze vroeger niet maar ach

13 likes

Ziet er heel goed uit :ok_hand:t2:

1 like

Voor de liefhebber: ik heb er nog meer in de aanbieding :hugs:

1 like

Met stiksel vind ik het zelfs nog mooier :ok_hand:t3:

2 likes

Na 5 weken binnengekomen, de Seiko 5606-8031.

Wel een stuk mooier dan verwacht, de datumverstelling werkt niet altijd , maar dat wist ik.
Een blauwe struis had ik al klaar liggen voor deze seiko.

11 likes

Prachtig !
Gefeliciteerd met deze

2 likes

Dank u! :blush:
De seiko bevalt bevalt goed.

Hij is prachtig !

1 like

Ziet er goed uit! :ok_hand:t2:

1 like

Weer wat leven hier

6 likes

Hee, da’s geen slechte vraag.

Hoe weet je dat? Ik heb het eerder al eens gehad over een glaasje voor dit ding:


Is daar een database, website of referentie van te vinden? Als ik het opstuur naar Seiko Nederland, kunnen zij daar nog iets mee (ik denk van niet) en zo nee, waar haal je dit soort onderdelen vandaan? Of kan ik het dan beter naar een horlogeboer brengen die dat automagisch regelt?

2 likes

Ja; http://cgi.julesborel.com/

Ik gok de kans zeer klein dat Seiko NL nog wat heeft. Eigenlijk schat ik die kans nul.

Lastig, de glaasjes van jouw model zijn erg gewild. Worden ook in King Seiko’s gebruikt die veel waardevoller zijn en vanzelf sprekend zijn de glaasjes dan ook duur. Op ebay is soms nog wel wat te koop maar vaak tegen de hoofdprijs. Dit soort dingetjes is altijd erg lastig.

Tweede wat lastig is is het glas zelf, het is namelijk een constructie van glas en metaal samen. Je kan dus niet zomaar een generiek glaasje er in doen. Het glas verwijderen van de metalen ring is mogelijk en dat gebeurt ook wel maar geeft imo vaak een minder dan bevredigend resultaat omdat het glas terug gelijmd moet worden en je dan vaak wat (lijm)sporen ziet.

Juist. Dat laatste hadden we besproken. Maar dank voor de toevoegingen.

ik heb voor mn zwarte KS ook nog een nieuw glaasje nodig eigenlijk

3 likes

Dat glas is best weer mooi te krijgen.

Ik heb een afbeelding van het computerscherm gemaakt, zo zag het glas van deze KS opknapper er eerst uit.

Zo na de behandeling.
Je hebt wel een dremel oid nodig, en deze goedkope set schuurschijfjes 25mm.

1 like

Ja de mijne heeft nu een gepolijst mineraalglas. Maar ik vind gepolijst mineraalglas echt vreselijk. :sweat_smile::sweat_smile:

Het is maar een oud gebruikt horloge, nieuwe onderdelen vallen gelijk te veel op. :smile:

1 like

ik vind zelf wat krasjes niet zo’n probleem dus zou het glas waarschijnlijk niet polijsten. Maar ik ben echt geen fan van het resultaat van gepolijst mineraalglas dus in dit geval wil ik daarom een nieuw glas op mn KS. Misschien dat ik bijvoorbeeld een LM kan kopen als donor voor het glas, het glas hoeft dan ook niet perfect te zijn.

Dat is natuurlijk prima, maar ik ben zelf wel onder de indruk van deze schuurschijfjes, het glas blijft mooi vlak en de randen mooi scherp.
En het belangrijkste is natuurlijk dat ik de wijzers weer helder kan zien. :grinning:

10 likes