Vintage Seiko Only (Deel 1)

Hij past op deze horloges, niet bedoelt voor Lord-Marvels dus:

SEK CS#5606-7070
SEK CS#5606-7080
SEK CS#5606-7089
SEK CS#5606-7140
SEK CS#5625-7000
SEK CS#5625-7010
SEK CS#5625-7030
SEK CS#5625-7040
SEK CS#5625-7060
SEK CS#5626-7000
SEK CS#5626-7010
SEK CS#5626-7030
SEK CS#5626-7040
SEK CS#5626-7060

1 like

Bedoel je dat het ook op al die kalibers past of juist niet op de lord Marvel.

Misschien dat het niet duidelijk was maar hij past op deze referenties. Daar zit geen Lord Marvel tussen.

1 like

Nieuw binnen…blij mee :yum:


Heel apart die sluiting, er zit een verlengstukje in met een veer die uitrekt als mijn pols dikker word :roll_eyes:

Heb jij dat wel eens gezien/gehad @koekoek ?

s-l500 (55)

16 likes

Yep, dat zie je vaker bij die JDM Seiko’s. Heeft de band ook geen verwijderbare links?

2 likes

Jip zitten nog 3 verwijderbare linkjes in :+1:

2 likes

Waarom vraag je dit eigenlijk? Is dat niet de bedoeling bij deze soort of zitten die er vaak niet op ofzo?

Dat verschilt. Je hebt soms ook bandjes zonder verwisselbare links maar in plaats daar van zo’n bracelet extender. Ik haal ze er zelf meestal af.

2 likes

Die bracelet extender haal je er zelf af? Heb je er zeker nogal wat liggen? :wink:

Ik heb er gelukkig een aantal wat soms is het bandje net te klein en dan is zo’n ding wel een uitkomst.:smiley:

1 like

Ja is er heel makkelijk zelf af te halen, zit gewoon met push pins vast. Ik heb er denk ik nu een stuk of 5 liggen. :smile::+1:

Bij Citizen is het volgens mij meestal een ander verhaal omdat je dan die extender nodig hebt om de band mooi in de sluiting te laten passen.

1 like

Heb er een aantal verwisseld en dan past het bandje gewoon weer in de sluiting en past goed dan…

1 like

Even een willekeurig bandje erop. Een mooiere is besteld :blush:

5 likes

Teleurstellend genoeg is het datumverzet van mijn LM er bij de tweede keer uit de kist grijpen ook mee gekapt.

Ik was heel even blij met vintage, ik heb er nu vier. Ik denk dat ik ze alle vier maar verkoop of ze gewoon wegflikker, want het is gewoon een rothobby:

  • De poljot is een frankenwatch waarvan datum snelverzet niet fatsoenlijk werkt, ook niet na herhaaldelijke kijkjes door een reparateur
  • Met de LM ben ik genaaid, heb ik het idee. Ik heb degene van wie ik 'm kocht aangeschreven, maar ik heb geen goede hoop op een reclamatie. Datum ook naar de kloten dus.
  • De vintage van grootvader ligt als curiosa in de kist, maar grappig genoeg doet die het wel fatsoenliijk.
  • De Cittizen Eagle 7 is wat fragiel met… jawel, het datumverzet. Dat heeft de verkoper mij keurig gemeld verder, maar gegeven het bovenstaande is het ergerlijk.

Kortom, het waren leuke experimenten, maar die zooi is allemaal kaduuk en ik heb er m’n bekomst van. Mijn pogingen in de vintage markt zijn klaar: Ik merk dat ik me nog steeds even groen en blauw erger aan fragiele techniek als toen ik m’n speedmaster weg sodemieterde.

Ik ga een nieuwe GS quartz kopen met een service interval van 50 jaar, die stopt wel een keer als ik al lang de pijp uit ben.

7 likes

Je hebt wel een beetje pech gehad, lijkt het. Ik heb voornamelijk vintage horloges en mijn LM is de enige die ooit meer nodig had dan een service.

Wat jij met vintage horloges meemaakt, gebeurt bij mij met auto’s. Misschien probeert het universum ons iets te vertellen :wink:

Gewoon oudere vintage kopen, die hebben nog geen datumsnelverzet. :wink:

4 likes

Nou EINDELIJK mn “grail” King Seiko incomming. Blijkbaar waren veel mensen afgeschrikt door alle viezigheid. :mask: Wat ik zie is een vlijmscherpe, ongepolijste kast, ongaangetast medaillon, een (hopelijk) smetteloze wijzerplaat en een originele KS bracelet als klapper op de vuurpijl.

9 likes

Lijkt me een nog gaaf klokje, na een beetje poetsen. :blush:

1 like

Uurtje in de ultrasoon, nieuw glaasje erop en hij is als nieuw denk ik. Supervondst.

1 like

Ligt het er niet aan dat je de datum verzet op het verkeerde moment? D.w.z. tussen 22:00-03:00.

Nice catch!
Maareh, die viezigheid is deels roest?

1 like