Seiko LX submariner of Rolex Submariner? Wat kies jij?

4 likes

My point exactly
 :wink:

1 like

Ik vind Seiko echt heel mooie duikershorloges maken maar ze maken steeds dezelfde fouten. Te grote diameter, te dikke kasten en de afwerking lijkt ook steeds meer premium te zijn met veel gepolijsten vlakken. Daarmee gaat mijns inziens het “tool watch” uiterlijk verloren.

De SLA017 was eigenlijk perfect met 40mm, maar helaas te dik en shiny. Wel mooi gemaakt.

3 likes

Dacht ik eerst ook zo over. Maar eenmaal om mijn pols. Stoor me niet. En bij de tuna steekt de kroon meer uit

3 likes

Ze hebben een onderhoudsinterval van tien jaar max. Je bent dus een tikje optimistisch over Spring Drive. :grin:

Objectief gezien is Solar Quartz de beste technologie die er is. Die capacitors gaan twintig jaar mee.

Spring drive is wel een erg elegant echappement. De techniek is fascinerend en de vloeiende seconde is magisch.

:rofl: :rofl:

1 like

Ik snap hem, op mijn SKX zit het me ook niet in de weg. Maar ik vind de symmetrie van een kroon op 3 uur mooier. Dus als ik flink geld uitgeef dan weegt zoiets wel flink mee.

1 like

Voor dat geld en er staat geeneens GS op
 :wink:

1 like

Deze Seiko heeft echt de subtiliteit van een baksteen. Wat een lomp ding zeg. In deze prijscategorie mag het wat mij betreft echt wel wat verfijnder. Als je een lompe toolwatch wilt, zijn er veel betere opties.

2 likes

Datum hangt wat ‘hoog’, of lijkt dat zo?

1 like

Ik had mn oog ook laten vallen op een seiko 5 sports. Eenmaal in de winkel vond ik ook deze kast te dik. Nog geen seiko in de collectie tot nu toe. Zelf vind ik de presage modellen het mooiste.

1 like

Ja zou kunnen hoor, maar het was iets voor 23:00u op deze foto dus dan staat het datumwiel wellicht al “op spanning” voor de wissel naar de volgende dag. Geen idee!

Hier staat het gewoon goed:

3 likes

Eens - als ze de SLA017 met matte plaat en iets dunner hadden gemaakt was hij net wat beter geweest.

2 likes

Ik vind de wijzerplaat juist heel geslaagd maar de glanzende lunette weer iets minder. Het ziet er echt allemaal prachtig uit maar net iets teveel “bling” voor mij. De wijzerplaat valt ook heel diep in de kast, daardoor krijg je heel mooie vervorming van het saffierglas. Maar als het uurwerk dus wat hoger had gelegen dan had de kast ook wat millimeters slanker kunnen zijn en had het dezelfde kastdikte als de Submariner. Maar door de smalle flanken van de SLA017 valt de dikte niet eens op als je het draagt. Dat is met de andere Seiko duikers mogelijk anders.

Met deze keuze ga ik voor de sub

Echter

Ik zou nu helemaal geen sub of rolex meer willen.

Het laatste stukje class is in mijn ogen weg bij rolex en los van handel betaal je nu zoveel voor het kijk mij gehalte.
Je krijgt een mooie douchebag status daar je zoveel wil neerleggen voor status, de sub was altijd al overpriced voor wat je krijgt.

Koop dan een mooie grand seiko snowflake en vertaal het mooie verhaal erachter. Dan heb je EN meer horloge voor het geld EN iets met klasse.

Rolex is nu leuk voor tokkies met teveel geld die dik willen doen. Sorry!

Gelukkig heeft ieder zijn mening :wink:

Wilde graag altijd een rolex maar ben er echt zo vanaf geknapt hoe het nu gaat.

1 like

Ik heb geen van beide horloges in het echt gezien, maar afgaand op de pics kies ik hier voor de Rolex. Lelijke kroon op de Seiko zeg.

Me to
lekker Rolexen afzeiken
koop dan lekker de Seiko. En als je de Seiko zat bent, met die onfplofde dikke wijzers verpats je um weer lekker. Maar ga niet zitten janken dat de Seiko ineens heul veel gedevalueerd is in prijs :sob::sob: er is maar 1 merk in de wereld die zijn prijs behoud en dat is Rolex alle andere merken schrijf je alleen maar op af. Op een enkele uitzondering na dan.

Inmiddels 236 stemmen geweest. En seiko LX heeft 25% stemmen gekregen!! Ver boven mijn verwachtingen. Ik had gedacht aan hooguit 10%. Dat rolex ging winnen stond alvast maar met welke percentage. De merknaam, de historie, de hysterie rond de verkrijgbaarheid, de hoge resell waarde, etc. Dit nam ik allemaal mee en ik verwachte dat seiko hooguit 10% van de stemmen zal krijgen. Maar nu hebben er 25% op seiko lx gestemd!!

Als een kwart van de 25% stemmers echt tot aankoop komt dan hebben ze omgerekend 6% marktpenetratie tot een markt waar ze niet actief zijn geweest. Als je deze cijfers uitvergroot op global nivo, dan is het niet gering.

Strategie van seiko is zo gek niet meer. Maar jammer dat ze de LX lijn op 44mm hebben gezet. Was het 40-41, dan hadden ze inderdaad veel impact kunnen hebben gehad. Met 44 mm vissen ze toch in een kleiner vijver.

Hey, ontspan en tel tot 10.

Wat een willekeurige bla bla zeg :sweat_smile: Waarom zou 6% van die 25% daadwerkelijk tot koop overgaan en waarom niet 6.2?

Ergens op stemmen is wat anders dan daadwerkelijk tot koop overgaan. Je zal dit horloge maar barweinig tot niet op het forum terugzien.

Mensen zijn gewoon nog niet zover om zoveel geld voor een Seiko te betalen, maar dit houdt niet in dat je het horloge niet mooi kan vinden. Wellicht in de toekomst.

Dat klopt. daarom nam ik 25% van de Seiko stemmers.
Dan kom je op afgerond 6%
Is het maar 10% van de seiko stemmers komen ze op 2,5%. 1 LX verkopen is het equivalent van 30 stuks seiko 5(afhankelijk waar je koopt)

I[quote=“RobertW, post:79, topic:246283”]
in dat je het horloge niet mooi kan vinden.
[/quote]

Begrijp me niet verkeerd ik vind de LX lijn prachtig. Had het alleen verwacht in een MM300 prijsrange en niet van 6K

Persoonlijk ga ik niet verder dan 1000 euro voor een seiko horloge. Daar ligt mijn grens. Boven 1K komen er veel meer merken in aanmerking (longines, oris, FC, tag heuer, etc) vanaf 6K nog meer. Seiko moet het opnemen tegen JLC, Zenith, nomos, GO, GP, Omega, IWC, VC, Montblanc, etc