Seiko LX submariner of Rolex Submariner? Wat kies jij?

Het lijkt voor de hand maar ik vraag me af of mijn guts feeling klopt.
Seiko kwam vorig jaar met nieuwe LX lijn. Volgens sommige de submariner killer.
De seiko heeft een 6,5 K prijskaartje en de rolex submariner gaat al list voor 9K.
Zijn de horloge liefhebber zo zat geworden van de oneindige waiting list en boven retailprijs kopen van rolex dat ze deze seiko overwegen?
Persoonlijk vind ik dat seiko veel te hoog heeft ingezet. Aan de kwaliteit ligt het niet. Maar zoals bij alle luxe merken zit een hoge waarde in status en aanzien.

Wat vinden jullie hier?

  • Seiko LX SNR029J
  • Rolex Submariner date

0 stemmers

1 like

De winnaar staat m.i. al vast. Toch kies ik de Seiko. Weergaloos uurwerk, en mooier afgewerkt.

8 likes

Band van de Seiko ten opzichte van de Submariner is niet veel aan (op youtube kan je de verschillen bekijken). De Spring Drive van de Seiko is wel geweldig de formaat en de dikte echter weer niet, de Submariner is veel eleganter.

4 likes

als ik nu moet kiezen? :slight_smile: :slight_smile:

6 likes

Mja, in mijn ogen lijkt die Seiko nog lomper dan de moderne submariner.

5 likes

Doe mij dan maar deze Seiko en bijna 5000 in de zak

35 likes

Een springdrive. Is me wel wat geld waard. Een Marinemaster is prachtig, maar echt geen partij.

2 likes

Overrated techniek imho. Dat springdrive uurwerkje is geen 5000 euro waard, voor minder dan 5000 euro heb je immers een complete GS springdrive.

2 likes

Natuurlijk niet alleen de springdrive. De afwerking. Ook tov de Rolex. Onbegrijpelijk.

6 likes

Denk ik ook. Maar onder de hf leden weet je het nooit😉

1 like

Begrijpen ze bij Seiko dan niet dat een duiker van 5k+ meer automaatkoffie dan zeewater ziet.
De bezel van de Seiko lijkt op het binnenblad van m’n racefiets en aan zijkant zit nog een reserve ventieldopje.

8 likes

Dan heb ik toch liever deze
01_04152639912930

21 likes

Jammer dat die GS divers altijd 44mm zijn. als ze nou eens een 40mm model zouden maken…

6 likes

Inderdaad; m.b.t. dressers zou een 37-38mm snowflake ook niet mis zijn :star_struck:

4 likes
11 likes

Interessante vergelijking :slight_smile: beiden duiker, beiden in de medium - hoge prijscategorie (arbitrair, ik weet het).
Maar ook weer helemaal niet te vergelijken. Een oude Volvo in een nieuw colbertje: werkpaard, proven technology, gaat niet snel stuk, goede restwaarde, de verstandige keuze, sensible, betrouwbaar. Tegenover de new kid, techie, innovatief, gedurfd, bescheiden, superieur in afwerking, accuratesse, maar bovenal, had ik het al gezegd? Innovatief. Spring drive is een briljante techniek, een niet te betwisten ‘verbetering’ waar het gaat om frictie, en accuratesse. Maar ‘mag het’? Vraag ik me hardop af? Of moet deze Seiko in het nerdhoekje bij staan? Waar ook de Quartzhorloges zich ophouden?
Ieder heeft hier zo zijn eigen opvatting over natuurlijk. De een zal de innovatie met interesse toejuichen, de ander zal zeggen dat je dan net zo goed een full-quartz kunt nemen.

2 verschillende horloges, zoveel is zeker. Uit de poll wordt inmiddels ook duidelijk waar HF staat.

Mijn stem ging naar de Sub, voornamelijk omdat Rolex zoveel gepresteerd heeft in het verleden. In veel opzichten écht een bijzonder merk is. Of eigenlijk was. Maar daarom voor mij nog steeds ís :). Maar ik kan toch niet anders dan met bewondering glimlachen als ik Japan eigenzinnig hun eigen weg zie inslaan en met succes (accuratesse en afwerking). Daarvoor moet iedereen toch bewondering kunnen opbrengen. Ik koop echter niet om die redenen. Meer met emotie. Minder met ratio. Vandaar mijn stem op die gouwe ouwe.

10 likes

Jij vind Springdrive overrated techniek!? Ik denk dat je de enige bent.

2 likes

Het viel me op dat we met de introductie van het Rolex gedeelte bijna volledig verlost waren van dit soort ruk topics. Gaat dit nu opnieuw weer geïntroduceerd worden? Gisteren ook al dat onzinnige Certina/Rolex topic.

8 likes

Ik moest gniffelen :joy:

3 likes

De Rolex is zo verschrikkelijk afgezaagd. Maar 6,5K voor een Seiko?! Dan maar de Rolex en direct door verkopen aan een gek die er er wel instinkt :wink:

8 likes