Seiko LX submariner of Rolex Submariner? Wat kies jij?

Afwerking, afwerking, afwerking…Het is een tool watch!:man_shrugging:

Ik heb deze Seiko laatst om de pols gehad en sorry maar ik vind het echt een lomp ding. Veel te groot en dik. Daarnaast zit er echt een gammel bandje op. Persoonlijk vind ik dat veel belangrijker dan een mooi facetrandje hier en daar…

5 likes

Seiko is helaas te groot…
38mm - 42mm zijn de beste afmetingen naar mijn mening.

1 like

Ik vind Mercedes wijzers echt, echt kut. Die datumloep op die sub, soit, maar die wijzers kan ik echt niet uitstaan. Ook de hoeveelheid tekst is van de zotte op die plaat.

Dan de Seiko. Net zoveel regels bullshit (waarom doen ze dat toch op duikers?) maar gode zij dank wel kortere regels. De wijzerset is veruit superieur. Ik vind het niet de mooiste wijzerset ooit op een duiker, maar het zijn geen mercedes wijzers.

Maar dan… die power reserve! Wat rookten ze in godsnaam bij Seiko toen ze die toch overal op die Spring Drive dingen plakten? Dat een budgetmerk als Orient het doet, soit, maar op horloges van deze prijsklasse wil ik dat soort gelul niet zien, en al helemaal niet “een tikje off centre tussen de zeven en acht in”.

Kortom: Beide horloges zijn kolderiek en lelijk.

Ik zou vier respectievelijk zeven duizend Euro in de pocket houden en gewoon een Aquaracer kopen voor veul minder geld:

Die zijn platter, mooier en eleganter. En waterdicht zat. :slight_smile:

Dan nog even dit: Aan status en aanzien veeg ik m’n reet af. Ik draag horloges omdat ik ze tof vind.

13 likes

De Seiko is wederom te groot en te dik. :-1:
Wanneer leren ze dat nou eens?

4 likes

Weet je wat Submariner land voor veel mensen toch wel al wat zou doen daveren?

Een duiker in normale maatvoering (40mm) met grand seiko merknaam (en ditto afwerking), en een simpel éénduidig design. Nog wat sleutelen aan de bracelet, fijnstelling toevoegen, in de markt zetten aan 5-6k, en klaar. Zou, met de huidige opkomst bij verzamelaars aan GS, wel eens een erg interessant alternatief voor de Sub en Omega SM300 kunnen zijn.

4 likes

Hoezo ruk? Leg maar uit wat er ruk aan is?

Ik vind het juist interessant hoe de leden erover denken.
Persoonlijk vind ik de seiko prachtig, maar toen ik het prijskaartje erbij zag. Ik dacht “wat hebben ze gesnoven? Seiko heeft grootheidswaanzin. Denken ze echt door het prijskaartje omhoog te krikken, dat ze dan in het hoger segment komen?

Als ik nu naar de stemming kijk (120stemmen) , dan is er toch 20% die er voor kozen. En niet gewone consumenten maar horloge liefhebbers. Van die 20 % gaat er misschien een kwart hem daadwerkelijk kopen. Toch zo 10-12%.

Dan doet seiko niet verkeerd. In een prijssegment waar ze nooit zijn geweest. Zwitserland moet oppassen.

Terug komen op mijn vraag. “Wat is er ruk aan?”

Je hebt je topic in Rolex only gepost dus welke zou de voorkeur genieten denk je? :thinking: :wink:

Ik heb niet gestemd want voor de prijs vind ik ze geen van beide geweldig op alle punten.

Van de kroon van die Seiko krijg ik een onheilspellend gevoel. Zo van, als ik er op druk krijg ik dan een gifpijl in m’n nek? :rofl:

De Spring Drive techniek is natuurlijk geweldig, maar ik vind hem ook te groot met zijn 44 mm.

De Rolex zal gretig aftrek vinden maar ik ben na al die tijd nog steeds geen fan van de bredere lugs en de keramische bezel inlay.

Maar als ik moest kiezen in a gun to head kinda situation, dan toch maar de Sub.

2 likes

Dat heb ik niet gedaan maar een ander lid. Ik heb het teruggezet. Dit is geen typisch rolex only topic.

2 likes

O.k. my bad. :+1:

Ik heb een Sub en ben daar heel gelukkig mee, dus misschien ben ik gekleurd in mijn oordeel.

Ik vind de Seiko er gaaf uit zien, maar kan niet wennen aan de kroon op vier uur. Op mijn SKX van 200 piek is dat niet zo’n probleem, maar als ik zoveel geld uitgeef dan is zoiets een dealbreaker.
Als ik dan daarnaast lees dat ie nogal dik en lomp is, én het bandje niet top dan weet ik wat mijn keuze zou zijn.

Daarnaast ben ik ook wel zo reëel om te erkennen dat ik gewoon geen zesduizend euro over heb voor een horloge waar “Seiko” op staat. Dat merk staat voor mij voor uitstekende horloges, echte geschiedenis, maar wel tegen een lager prijspunt. Het merk “Rolex” is me in dat opzicht dus letterlijk meer geld waard. Hoe dat komt, in marketingtrucs getrapt, me hier gek laten maken, het boeit niet. Zo voelt het en ik doe in deze hobby alles op gevoel.

@septentrio zegt het goed, als er nou Grand Seiko op had gestaan én hij was iets eleganter geweest, dan was het moeilijk geworden…

4 likes

Beide zou mijn keuze niet zijn, maar als ik moet kiezen dan toch de Rolex. Die vind ik in dit geval de mooiste.

2 likes

Omdat je een mening hebt, getuige:

en

en die mening m.b.v. Rolex als heilige, onschendbare maatstaf tot een soort feit probeert te transformeren. Zoals in zoveel oeverloze moddergooi topics waar Rolex in betrokken wordt gebeurt.

Die interesse in andere meningen is wat mij betreft ook wat twijfelachtig, een snelle scan van dit topic leert dat je alleen posts liket die jouw mening onderschrijven en tegenargumenten worden niet gewaardeerd. Dat laat mij eerder denken dat het je meer te doen is om bevestiging in het geloof dat Rolex niet uit het zadel gevallen is en nog steeds de onomstreden standaard is, ondanks de “bedreiging” van Seiko. Hoezo Seiko “bedreigt” Rolex/Zwitserland? Ze bestaan al meerdere decennia prima naast elkaar. In de horloge industrie gebeuren schijnbaar ook wel eens dingen die compleet los staan van Rolex. Moeilijk te geloven, maar toch echt waar.

Edit: Overigens heb ik het topic niet verplaatst.

2 likes

De Seiko is prachtig maar erg groot

1 like

heerlijk toch zo’n kroon die niet in je hand prikt. Zeker met zo’n kroon zo groot als deze wil je die niet op 3 uur hebben.

Het is een “oplossing” voor een niet bestaant probleem. Het is geen oplossing zelfs, het combineert de nadelen van mechanisch zonder de voordelen van een quartz

2 likes

Klopt hoor, ik had het puur over hoe het er uit ziet.

1 like

Ik snap je nog steeds niet. Tuurlijk heb ik een mening. Ben er ook duidelijk ervoor uit gekomen.

Maar ik vraag meningen van de leden. Als jij niets heb met rolex prima. Dan ga je naar de volgende topic.

Volgens mij ben je toe aan een weekend.
En ik heb nooit gezegd dat jij mijn topic heb verplaatst. Dat was @Hornet.

@Hornet: Het zal wel wat netter zijn geweest om me eerst informeren met je aanpassingen. Als @n_visser me niet op de hoogte ervan bracht dan had ik het niet eens gezien.
Dan is mijn poll ook niets anders dan wat @Zengineer er over zegt: “Ruk”. En is de uitslag ook vertekend.

Wat een schoonheid! Welke is deze??

SLA017 van Baselworld 2017. Damn, wat vliegt de tijd.

1 like

Bepaalde zaken krijgen ze gewoon nooit goed.

3 likes

wat is daar niet goed aan?