Ligt het aan mij of betaalt Grand Seiko bakken vol geld aan youtube watch kanalen

Het valt me laatste tijd op ontzettend veel content gemaakt over Grand Seiko op youtube. GS komt in allerlei lijstjes voor. 5 alternatieven van rolex, AP, PP.

Ligt het aan mijn algoritme of betaal GS diverse horloge kanalen voor content. Begrijp me niet verkeerd. Ik vind sommige GS absoluut mooi, maar de recente prijsverhoging schiet me de verkeerde keelgat. Ik heb het niet voor over.

Als hetzelfde bedrag voor een GS moet neerleggen wat ik voor rolex sub. Dan ga ik toch voor die sub. Ben helaas nog niet op nivo dat resale waarde niet van belang is.

Ik vind het verdacht dat er uit niets zoveel content wordt gemaakt. Vergelijking PP met GS is toch niet te vergelijken?

1 like

Waarschijnlijk heb je wat gezocht op GS en dan krijg je daarna bakken GS filmpjes te zien.

4 likes

dat zou inderdaad kunnen, YouTubeā€™s algoritme is daar heel slim in.

Edit: Ik ben daar ook een slachtoffer van :smiley:

2 likes

Ik sluit niet uit dat Grand Seiko kanalen sponsort of iets dergelijks maar ik denk dat het voornamelijk te wijten is aan het succes van het merk. De laatste jaren zijn ze steeds vaker ā€˜ontdektā€™ en ze zijn nu op het punt dat ze steeds meer mainstream worden.

Horlogekanalen (en prijzen blijkbaar?) pikken deze trend gewoon op en dat is wat je merkt.

1 like

Ik kom GS langs de A2 tegen op mega reclameborden. Zelfs op TV draaien ze momenteel heel veel GS commercials. Ze pompen er dus wel degelijk behoorlijk wat geld in. Zal dus ook wel voor online gelden.

5 likes

Klopt, ze maken veel reclame en nu TS het zegt, mijn youtube staat er ook helemaal vol meeā€¦

Het zijn eigenlijk twee vragen van de TS.

Op de eerste kan ik antwoorden; JA
En op de tweede kan ik antwoorden; Ik denk het niet.

Ach ja, bij Grand Seiko zijn ze ook niet dom. Ze hebben al lang door dat horloges van Rolex, AP en PP beleggersitems geworden zijn. Ze willen gewoon de markt aanboren van liefhebbers die geĆÆnteresseerd zijn in een kwalitatief zeer hoogstaand horloge tegen een relatief ā€œbetaalbareā€ prijs en die minder geĆÆnteressseerd zijn in de herverkoopwaarde. En gelijk hebben ze, bij mij komt er dit jaar een Grand Seiko. En misschien i(gezien de oplages) wordt Grand Seiko wel het nieuwe Rolex.

10 likes

What do you know my friend?!!!

Misschien denken ze helemaal niet zo.
Willen ze wellicht GS exclusief houden.
En zo hoort het ook eigenlijk he? :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Eigenlijk gewoon niks, maar gezien het landschap de laatste jaren dusdanig is veranderd zou ik als merk daar zeker op inspelen. En ze maken natuurlijk wel prachtige horloges hĆ©ā€¦:heart_eyes:

3 likes

Ligt aan jou, ik heb namelijk geen enkel filmpje van GS langskomen omdat ik er in YouTube of Google niet naar zoek of recentelijk gezocht heb.

De filmpjes zijn er al lang, toen ik de mijne zocht kwamen ze wel degelijk langs. Nu ligt mijn interesse elders en zie ik dus ook geen GS meerā€¦!

Zeker!

Maar ik denk dat GS het meer uit de breedte moet hebben dan
uit de lengte.

What everā€¦:grin:

2 likes

Daar geef ik je absoluut gelijk in.

2 likes

Dus ook wat meer in de diepte en wat minder in de hoogte :laughing:

1 like

Toen ik vanochtend onderstaande video van Watchfinder bekeek, bedacht ik bij mezelf dat ze de laatste tijd veel Grand Seiko behandelen. Niet te min vind ik het wel grappig om de groei van een merk mee te maken met al het positieve en negatieve gepraat er omheen.

6 likes

Laatste tijd lijken ze ook tegen Rolex te zijn.

2 likes

Rothshild wil dat jij GS koopt

5 likes

Ik krijg ook niet veel GS via YouTube te zien. Denk omdat ik recent een video heb bekeken van t kanaal hierboven die bij mij ook tevoorschijn kwam.

Ik vind Rolex leuk of moet ik zeggen vond want die schaarste zelf voor een OP ā€¦ Al blijft de witte toch wel wat me nog altijd aanspreekt. En dan de extreme premiums die gevraagd worden als men t nu wil hebben voor bijv een sub. Premium betalen??? Doe ik niet aan. In principe minimaal 10% liefst wat meer en dan kunnen we babbelen. Zo niet jammer dan. Bedoel loop de gemiddelde (niet Amsterdam) GS botique of ad binnen en zowat alle populaire modellen liggen er wel. Nja populair. Boegbeeld van GS is de Snowflake. Ligt er wel eigenlijk altijd.

Bedoel standaard automaat van GS zonder hi beat, GMT of andere dingen heeft 72 uur gangreserve. Prijs va ongeveer 4k, beter afgewerkt. Naar eigen zeggen merkt men in de Botiques in Duitsland waar rollie mee bezig isā€¦

Prijsstijgingen? Welke? Volgens mij kost de Snowflake bijv al een aantal jaar ā‚¬6000 en de sbgv225 ā‚¬2500? Of heb ik wat gemist?

En om je vraag te beantwoorden. T zou best kunnen. Is niet erg. Ik zie GS graag groeien. Prachtspul

2 likes

Tuurlijk doen ze dat. Geld dan wel goederen :slight_smile:

PP en GS zijn niet gelijk. Je kunt ze wel met elkaar vergelijken.

5 likes