Ligt het aan mij of betaalt Grand Seiko bakken vol geld aan youtube watch kanalen

Ze zijn toch gewoon rond ? :sunglasses:

2 likes

GS timmert aan de weg. Dat doen ze kennelijk door zichtbaarder en beschikbaarder te worden. Ik heb ook gehoord dat juweliers worden benaderd voor een dealerschap. En als de omzet stijgt zal ook het marketing budget groeien. Ik lees niets vreemds in dit topic :+1::wink:

1 like

Download Tor browser, en ga via dat netwerk Youtube eens op. Kijk dan eens wat er voorbij komt.

Als dat significant anders is heb je je antwoord wat betreft content.

Dan koop je horloges dus om te flipperen en niet om te houden. Daā€™s prima, maar ik zit er fundamenteel anders in, en ik zal voor de GS gaan omdat een subā€¦ tsja. Het is een sub. Dan liever een Fifty Fathoms. Die schrijven ook af als een dolle, maar ze zijn het hebben waard.

Natuurlijk is dat te vergelijken. Ik hoop van ganser harte dat Patek het onder een Macro lens beter doet dan een GS, anders heb je teveel voor die Patek betaald. :slight_smile:

4 likes

Daar ben ik niet zo zeker van :wink:

2 likes

In alle eerlijkheid: Daarom zeg ik het ook. Iets met hoenders en zo. :slight_smile:

3 likes

Ik denk het niet eens eigenlijk. Maar als je nou je doel bereikt door die Patek te kopen, heb je dan nog steeds teveel betaald?

1 like

Ik denk dat het ook ligt waar je naar kijkt. Ik kijk zelden filmpjes op YouTube. Zojuist wat h review ingetikt als zoekwoorden en ik zag Rolex, omega, Patek, vacheron, Patek, omega, omega, Rolex, Seiko, omega, Rolex.

Geen Grand Seiko gezien.

Richemont is eigenaar van Watchfinder en tevens van een handjevol Rolex-concurrenten. Doe jij de wiskunde ?

2 likes

Misschien economisch wel maar ā€œpsychologischā€ niet.

2 likes

Blijkt toch weer dat ook Watchfinder niet onafhankelijk kan opereren, maar dat ze als een soort marionet worden gebruikt door de eigenarenā€¦:scream:

Als het bereiken van je doel je doet beseffen dat het doel eigenlijk zinloos was kan ik me vooral voorstellen dat dat teleurstellend is. :slight_smile:

Aan de andere kant: Geld moet vele malen meer betekenisloos voor me worden wil ik niet voelen dat ik teveel voor een Patek betaal.

2 likes

Dat is geen wiskunde maar slachtoffergedrag :grin:.

Youā€™re gonna have to serve somebody. :slight_smile:

2 likes

Door hun winstmarge te ā€˜verlagenā€™ van 80% naar 70% hebben ze het evengoed voor elkaar gekregen om mensen te laten denken dat de markt voor Rolex in elkaar zou gaan klappen. Toch een klein deukje in de reputatie van Rolex, zij het tijdelijk. Noem het een speldenprikje van Richemont. Lachen toch?!

1 like

Ja, dat heb ik ook voorbij zien komen. Al die bekende horloge YouTube kanalen hadden het over de Rolex markt die zou instorten.

Ja preciesā€¦ Daarom zie ik nu alleen nog maar Roblox en Minecraft filmpjesā€¦ Jup, mā€™n zoon heeft op mijn account YouTube zitten kijkenā€¦ Zuchtā€¦ :wink:

5 likes

Exact. Nog even en ze worden net zo mainstream als bijvoorbeeld Rolex. Dat de man op de straat je als een ā€˜eindbaasā€™ ziet. Dan heb je het als merk goed voor elkaar en kunnen de prijzen verder omhoog. Leuk voor de bezitters, minder leuk voor diegenen die er graag een bezitten ā€¦ :wink:

Het is mij overigens niet opgevallen op youtube, wel op lineaire TV. Zowel GS als ook Seiko. Veel reclame!

2 likes

Sommige bezitters zitten daar totaal niet op te wachten. Een van de redenen waarom ze voor Grand Seiko gingen was juist dat je niet zo snel als een proleet wordt gezien.

Als GS ā€˜mainstreamā€™ wordt zal een groot deel van de huidige liefhebbers afhaken en komt er een nieuw soort klant voor in de plaats. Van die ā€˜eindbazenā€™.

12 likes

Zou je zo maar eens gelijk in kunnen hebben. Toch zal de Seiko Group er denk ik niet echt wakker van liggen, als de verkoopaantallen omhoog gaan zijn ze blij. Vandaar ook alle reclame vermoed ik ā€¦ op weg naar meer bekendheid, op weg naar ā€˜mailnstreamā€™. Tja.

Ik bezit een aantal GSā€™s en merk niets van meer GS content op youtube.
Zoek er ook niet naar. Merk wel dat GS op elk horloge forum meer en meer besproken wordt.
Vaak heel positief. Bezit GS sinds 2014 en ben helemaal om, het is mijn nr.1 merk geworden.

Patek vs GS: aan de pols is een GS mooier en specialer dan de meeste Pateks.
Heb ze nu al enkele keren kunnen vergelijken en de afwerking van de dingen die je effectief kan zien aan de pols is echt ā€˜out of this worldā€™. Dan lijken de meeste Pateks ā€˜platā€™ .
Het wordt heel anders als je het horloge omdraait en de loupe boven haalt.
Daar zie je de grote toegevoegde waarde van een PP. Daar kan een GS niet in mee.

2 likes