Ligt het aan mij of betaalt Grand Seiko bakken vol geld aan youtube watch kanalen

of bedoelde je: totaal niet ?

1 like

Het lijkt mij het algoritme van jewtube maar er wordt veel gepomt in de “influencers” door de merken. Ik sluit niet uit dat Seiko dit ook doet. Maar of dat zeker is weet ik niet.

1 like

Uiteraard :grin:.

1 like

Komt allemaal goed GS’en naar de voetballers en de rest aan de Citizen Chronomaster voordat die weer opschuift. Zo komen we vanzelf bij Invicta,
 okay nu draaf ik door. :wink:

4 likes

Voorlopig denk ik dat ze nog steeds op de achtergrond willen blijven. Want als Seiko echt wilt, kunnen ze natuurlijk alles gewoon plat bombarderen met reclame.
Pak George zijn Omega af, en laat hem zijn espressootje drinken met een GS om : kassa.

(:face_with_hand_over_mouth: een horloge bij een smoking :shushing_face:)

Geef Taylor Swift, Leonardo di Caprio en Biebertje 5 horloges voor bij een interview of een premiere, en de verkoop wordt 2000 % hoger.
Maar dat doen ze dus niet. Mijnheer M.Freeman draagt geen GS in de film, E.Sheeran ook niet op het podium, en bij Gassan hebben ze geen vitrine (en daar verkopen ze alles, wees eerlijk).
Zelfs de F1 laten ze links liggen, terwijl daar de horlogemerken en Japanse motoren ruim zijn vertegenwoordigd. Zo ongeveer elk F1 team heeft of een Japanse motor, of een horlogemerk als sponsor.

Dus tja, als je dit allemaal bij elkaar optelt, denk ik dat ze niet echt om aandacht zitten te springen. Met hooguit 10 verkooppunten in heel Nederland. Dat ze af en toe een bord ophangen langs de snelweg , tja. Misschien vanuit de lokale dealer besloten.

4 likes

Ik moet zeggen dat ik de nodige GS-modellen nogal een ‘mainstream look’ vind hebben; ik zie van die modelletjes de (zeer) hoge prijzen er niet aan af. De typografiekeuze op de wijzerplaat helpt in mijn optiek ook niet echt, al is (ook) dat iets persoonlijks.

1 like

Heb je ze al eens vastgehad? De renders van GS zijn beroerd en laten weinig heel van de mooie afwerking.
Ze hebben een aantal vrij klassieke modellen inderdaad. Velen vinden dat juist mooi.

2 likes

Bij een van de aanwinsten van @koetsjh is het verschil tussen de renders van GS en de fotos die hij zelf genomen heeft pijnlijk duidelijk, en zeker niet in het voordeel van Seiko’s eigen promotiemateriaal.

Linkje

3 likes

Daar heb je wat mij betreft zeker een punt. het logo en lettertype vind ik ronduit lelijk. Maar als je daar even ‘doorheen’ kijkt - ik geef toe, heb ik ook moeite mee - tref je een horloge aan wat er qua afwerking beter uitziet dan de meeste Zwitsers. Of het duizenden Euro’s waard is, is aan iedere koper zelve.

Jij kijkt weinig TV en leest weinig de krant(enadvertenties), of Ă»h 
 :wink: Seiko NL is in ieder geval flink aan het pluggen oh enne, overal ter wereld opent GS nieuwe ‘stores’. Dat doen ze echt niet om in de luwte te blijven.

Maar goed, wie er gelijk krijgt merken we over een paar jaar wel. Om Rolex qua merkbekendheid naar de kroon te steken zal niet direct het doel zijn, meer verkopen Ă©n meer ‘mainstream-bekenheid’ 
 zeker wel. :sunglasses:

PS Die Clooney heeft smaak! :rofl:

1 like

Heb je ze al eens vastgehad? De renders van GS zijn beroerd en laten weinig heel van de mooie afwerking.

Een horloge heb ik meestal vast om 'm om de pols te doen of weer af te doen

Bij mijn oordeelsvorming ben ik trouwens niet afgegaan op het rendertje hierboven (al zegt dat rendertje al best het nodige).

Of het duizenden Euro’s waard is, is aan iedere koper zelve.

Zeker

Een bijzonder antwoord. Nee dus? Moet je echt eens doen. De afwerking staat echt op eenzame hoogte. Is lastig te zien in de vaak overbelichte etalage ook.

3 likes

Een bijzonder antwoord.

Is echt geen bijzonder antwoord hoor. Er zijn namelijk nogal wat mensen, waaronder ik, die bij aanschaf van een horloge niet afgaan op het ‘vastpakgehalte’
 Maar goed, nu ik dus geen dure (en/of ‘overpriced’) horloges koop, ben ik hoogstwaarschijnlijk ‘te weinig liefhebber’. Het zij zo.

Nee, nee, nee, driewerf nee. Dat rendertje zegt he-le-maal niets.

4 likes

Nee, nee, nee, driewerf nee. Dat rendertje zegt he-le-maal niets.

Voor mij wel. Maar zoals ik net al schreef: ik ben hoogstwaarschijnlijk te weinig liefhebber. Te nuchter
?

:thinking:

Maar je gaat kennelijk wel af op de prijs. Wat is heeft de prijs van een horloge met ‘liefhebber’ te maken?

BTW Dit gaat een leuk topic worden voor het HF-Café. @Jurk, lees je even mee. :wink:

1 like

Maar dan is het je smaak of stijl niet en dat is volgens mij een heel andere discussie.:smiley:

Ik moet toegeven de afwerking is echt magnifiek. Vorige weekend voor het eerst een GS vastgehad en ik snap volledig wat mensen bedoelen als ze het over afwerking hebben.

5 likes

Die indruk wek je in ieder geval niet

We zeggen alleen dat je juist een GS in real life moet zien om hem echt te kunnen beoordelen. Of je hem nu om hebt of vast hebt
:upside_down_face:
Heeft allemaal weinig te maken met of je een liefhebber bent, of nuchter

Of wil je gewoon graag het punt maken dat je horloges uit een duurder segment overpriced vindt. Dan heb je gewoon gelijk natuurlijk :grin:.

Ik ben geen geweldig fotograaf, maar een beetje beter dan de GS renders is het al snel trouwens, zeker als je de foto even aanklikt.

8 likes

Dat dus.

2 likes

Wat is heeft de prijs van een horloge met ‘liefhebber’ te maken?

Ik mag (met jou?) hopen : weinig.
Maar ik denk weleens : veel. Afgaande namelijk op het onevenredig grote aantal ‘likes’ op foto’s van (peper)dure horloges. Maar dat zie ik zeker (ook) verkeerd
? :sunglasses:

2 likes