Van marktplaats heb ik voor weinig geld (20 euro) een Seiko A158-5030 voor de onderdelen en een cosmetisch hele mooie M159-5000 (november 1976) gekocht met originele band.
De verkoper was heel duidelijk, het spul werkt niet/ half, maar leuk voor onderdelen/ knutselen.
In de M159 zat een lekkende batterij. Na demontage van het uurwerk bleek dat er vieze lekkende rommel in zat, vooral bij het gedeelte waar de stroomvoorziening zit. Na schoonmaken en wat pielen met de lcd contactstripjes werkt alles weer en heb ik een vrij zeldzame jaren '70 lcd voor een prikkie
Shoot! Die stond er al een tijdje, getwijfeld en niet gekocht
Maar wel leuk om te weten dat nietwerkende lcd’s (eventueel) op deze manier weer werkend kunnen worden gemaakt. Met niet zo van de electronica, maar weer wat geleerd
Gefeliciteerd met een van de eerste (Seiko) LCD’s!
Ik heb er ook nog zo een liggen Heb er een nieuw batterijtje in gedaan en dan zie je heel licht de getallen. Kortom hij werkt wel maar het schermpje is kapot.
Optisch in prima staat. Iemand belang bij voor 40 euro incl verzenden ? Vind het beetje onzin een apart topic coor aan de maken