Seiko - maar waarom ?

Zoals de vraag in het topicstart aangeeft.
Er zijn op dit forum duidelijk zeer veel Seiko liefhebbers.
Waarom is dit zo en wat onderscheidt dit merk van andere japanners of europese merken ?
Shoot !!!

M.i. onderscheiden ze zich binnen Europa / Nederland
door het aanhouden van lastige voorwaarden / prijsafspraken en beperkte mogelijkheden om je gewenste modelletje hier aan te schaffen.
iemand al eens een recent digitaal model in de winkel
zien liggen ? de kwaliteit is erg goed maar het randgebeuren
lijkt nergens op.

( geef mij wat dat betreft maar Casio )

grtz Gerard

Waarom???
Smaak denk ik, geschiedenis??, naam?

Ik heb 2x een Seiko gehad, niets mis mee. Degelijk en betrouwbaar.
Echter sluit ik me aan bij Gerard. En ik vind vaak dat Casio hetzelfde bied voor veel minder geld.
En digitale horloges in overvloed bij Casio.:wink:

Seiko is gewoon een begrip!

Aanbod in (bijna) alle prijssegmenten. Vaak mooi design, degelijk, betrouwbaar.

-edit- value for money

1 like

Goede prijs kwaliteitsverhouding, heel betrouwbaar, zeer brede productrange en niet onbelangrijk overal te koop

gschoots Schreef:

Goede prijs kwaliteitsverhouding, heel
betrouwbaar, zeer brede productrange en niet
onbelangrijk overal te koop

klopt “overal te koop” soms zelfs via de route over Spanje

:wink:

grtz Gerard

Veel modellen in elke prijsklasse.

Value for money.

Vele liefhebbers vinden er een model voor hun bij zitten. Voor elk wat wils van eenvoudig quarz tot topautomaat, zeker als Grand Seiko meegeteld wordt.

Overal te koop , bij zeldzame duurdere modellen is de Spanje route interessant (heb ik zelf met een MM600 gedaan).

Ik ben echter ook liefhebber van andere merken, maar Seiko hoort er voor mij ook bij.

Groet Bert

Wat is de ‘‘spanje route’’ ?

Patient-zero Schreef:

Wat is de ‘‘spanje route’’ ?

http://www.ebay.nl/sch/solojapan/m.html

Mis ik iets m.b.t. invoerrechten ofzo ? waarom Ebay espanol ? :slight_smile:

In Spanje zit een knakker die het importeren uit Japan al voor je heeft gedaan, en eenmaal binnen de EU hoef je geen invoerrechten meer te betalen.

gschoots Schreef:

Goede prijs kwaliteitsverhouding, heel
betrouwbaar, zeer brede productrange en niet
onbelangrijk overal te koop

Eerste drie punten helemaal mee eens. Vooral automatische (en Kinetic) duikers, daarmee zijn ze qua ‘bang for buck’ ijzersterk. Maar die verkrijgbaarheid
:frowning: Jaaaarenlang zijn wij in Nederland afgescheept met (mij) weinig aansprekende quartzhorloges en paar saaie Kinetics. En voor de twee modellen die hier te koop zijn en die ik wel interessant vind (SKX007/009 en BFK/Kinetic diver), betaal je hier echt de hoofdprijs. Dus idd de ‘Spanjeroute’ of Monsterwatches, wat mij betreft.(tu)

Ah kijk, dat dus

Alright bedankt voor de tip

Bijna alles is al gezegd, maar vergeet niet die geweldige (oude - en nieuwe) Monstercollectie niet: http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,2659282

Slimme marketing, soms limiteds met een oplage van maar 300. Hoe krijg je de koopgrage fans gek. Inderdaad, moeilijk verkrijgbare modellen: mini-Sumo, Sumo, Sawtooth, Samurai, BFK, SBBN-serie, Grand Seiko etc 
 probeer ze maar in de winkel te vinden. Gaat je niet lukken. Gelukkig hebben we monsterwatches en inmiddels Spanje-route hahaha

Eh, BFK is wel in NL te koop. Volgens mij o.a. in de Seiko Boutique. Maar betaal je wel stevig meer dan via Rob of SoloJapan.

Sprinter Schreef:

Bijna alles is al gezegd, maar vergeet niet die
geweldige (oude - en nieuwe) Monstercollectie
niet:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,2659282

Slimme marketing, soms limiteds met een oplage van
maar 300. Hoe krijg je de koopgrage fans gek.
Inderdaad, moeilijk verkrijgbare modellen:
mini-Sumo, Sumo, Sawtooth, Samurai, BFK,
SBBN-serie, Grand Seiko etc 
 probeer ze maar in
de winkel te vinden. Gaat je niet lukken. Gelukkig
hebben we monsterwatches en inmiddels Spanje-route
hahaha

Ik sluit me aan bij value4money.

gschoots Schreef:

In Spanje zit een knakker die het importeren uit
Japan al voor je heeft gedaan, en eenmaal binnen
de EU hoef je geen invoerrechten meer te betalen.

Ik heb zo’n vermoeden dat die spannaard er in slaagt om te importeren zonder invoerrechten. Dan kan je natuurlijk scherpe prijzen hanteren.

Waarom Seiko?
Altijd waar voor je geld. Keuze te over, maar toch een stuk beperkter in Europa. Door zijn kwaliteit en faam, houdt een Seiko ook nog vrij goed zijn waarde. Zeker als je een model uitkiest dat populair is onder horlogeverzamelaars.

Casio is zeker een alternatief voor quartz. En goedkoper.

Value4money is een goede.

Daarnaast is voor mij is een niet onbelangrijk deel van de aantrekkingskracht
dat ze zelf de uurwerken produceren.

groet, Bert

marnix.moed Schreef:

Ik sluit me aan bij value4money.

en ergens vind ik t wel mooi dat je redelijk onder de radar n grand seiko kunt dragen ipv “oh, heb je die rolex in turkije op t strand gekocht?” of “is dat wel n echte?”

Ga maar eens kijken bij de Seiko store in Amsterdam, hebben ze alles van SKX007 tot Grand Seiko.