Ik heb zo’n vermoeden dat die spannaard er in
slaagt om te importeren zonder invoerrechten. Dan
kan je natuurlijk scherpe prijzen hanteren.
Zeg maar gerust: “met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid.” Of hij moet één van de (weinige) Europese samaritanen zijn
Ook in de UK zitten er een paar van die duty free importers is mijn indruk. Alleen loopt die handel via Hong Kong.
Het zal Seiko worst zijn, omzet is omzet. Helaas voor de legale verkopers.
A an een SKX007 verdien ik niet veel, te weinig eigenlijk. Ik verdien pas als ik de aanpassingen doe: saffier, band, modificatie. Daar betaal ik mijn rekeningen van.
Ik trap af met mijn eerste 2 Seiko’s die ik ooit gekocht heb (1981 en 1987):
De eerste tijdens werk in de plomp verloren. Dit exemplaar heb ik via eBay na lang wachten kunnen kopen. De 2e hierboven heb ik nog steeds mijn origineel aangekochte exemplaar.
De volgende 9 Seiko’s heb ik nu ook (nog) in bezit:
Valt eigenlijk nog wel mee, ware het niet dat andere merken ook steeds meer mee gaan doen. Vooral Tissot staat erg in de belangstelling de laatste tijd
Telkens weer die Seiko!
Het is echt verschrikkelijk, maar toch dwingt iets me om toch even stiekem op de titel te drukken als ik het woord: “Seiko” zie verschijnen in een topic.
Want ik moet toch even gezegd hebben dat het een vreselijk merk is
En dan al die gasten die “zogenaamd” lopen te pronken met die plaatjes van die goedkope klokkies. Kansloos!
Geniet!
-ej- Schreef:
geen idee want op een paar modellen zien ze er
niet uit. Je wordt er hier mee doodgegooid en dat
is vermoeiend.
Seiko is altijd al 1 van mijn favoriete merken geweest.
Hou van de sterke stevige en degelijke uitstraling.
Vooral de duikers zijn in mijn ogen heel erg mooi.
Mooie collectie WilSeiko. Het mooie aan Seiko is dat het nog een van de weinige merken ter wereld is nog die echt alles in eigen huis maakt, tot en met het kweken van de kwartskristallen aan toe. Veel andere merken zijn alleen maar kastenbouwers die een uurwerk van een ander erin zitten en klaar.
De toplijn Grand Seiko en Credor is helemaal fraai en kan zich meten met merken als Rolex en JLC. Daar zijn de prijzen dan ook weer naar.
Eerlijk…ik vind het helemaal niks. Je kunt het op elke straathoek kopen en ik zie het verschil niet tussen de seiko van een paar honderd euro en de duurdere modellen. Ze ogen mij saai, verwarrend, teleurstellend, massaal.
De monsters, bah, zeker niet mijn ding, hebben iets weg van 80er jaren speelgoed.
Ik weet te weinig van dit merk om me er enigszins enthousiast over te maken, maar mijn voorkeursmerk maakt ook bepaalde mensen onrustig.
Ik heb nog getwijfeld om zo’n solar chrono te kopen…maar ja, geen automaat, geen eta, valjoux, soprod etc.
Nee, niet voor mij, maar toch, het feit dat ik in dit topic reageer zegt wel dat het me stiekem een klein beetje boeit…
Over smaak valt niet te twisten Marco…ik heb hetzelfde met Rolex, die zie je ook te kust en te keur… Zelfs de vuilnisman hier heeft er eentje…
Maar prijs/kwaliteit van die Seiko’s is super…Ben er zelf een groot fan van…Afgelopen zaterdag een schitterende collectie van Aad A gezien…en prachtige anekdotes gehoord…top.