Seiko macchina sportiva chronograph probleem

Hai, ik heb dit horloge 2de hands gekocht met lege batterij, verkoper beweerde dat hij wel heeft gewerkt. Door omstandigheden heb ik bijna een jaar er niet naar omgekeken. Deze week eindelijk tijd gehad en bijbehorende batterijen gekocht en zojuist er in gezet. Nu loopt de seconden wijzer per 2 tikken. Op de deksel staat dat na de batterij vervangen ik het circuit moet shorten door ac en de + van de batterij. Ik begrijp dat ik dan met een stukje metaal deze 2 moet aanraken en dit heb ik gedaan met een pincet. Maar er gebeurd niks verder. Seconden gaat nog steeds per 2 tikken en chronograph werkt verder ook nog niet.

Bij mijn kinetic Seiko’s betekend het dat de interne batterij te weinig opgeladen is, maar dit is een nieuwe batterij.

Weet iemand wat ik moet doen?

Kan het zijn dat de batterij te lang gelegen heeft? Heb je nog een batterij liggen om te testen? Normale quartz van Seiko loopt per 2 seconden als de batterij bijna leeg is.

Net de voltage opgemeten en geeft 1.5v aan dus echt helemaal vol

Advies voor de volgende keer koop geen horloge dat niet werkt en waar de verkoper zegt er hoeft alleen een nieuwe batterijtje in.
Of de prijs moet zo gunstig zijn dat je de gok wilt wagen.
Dat het horloge stil staat wil niet altijd zeggen dat het met een nieuwe batterij is opgelost.

Heb wel eens een horloge gehad voor een nieuwe batterij en die liep niet op een nieuwe batterij dus daar moest een nieuw uurwerk in.
En de eigenaar beweerde dat dit echt niet kon want het had altijd goed gelopen totdat de batterij leeg was.

De prijs was idd erg gunstig voor dit type horloge.

Maar ben er van overtuigd dat seconden wijzer mij iets moet vertellen, maar ik weet voor dit model niet wat het betekend. Google kan mij ook niet helpen

Het betekent dat de batterij bijna leeg is, EOL indicator. Kan ook misschien zijn dat hij op een andere manier te weinig energie krijgt. Contactjes al schoon gemaakt?

1 like

Had ik ook al aan gedacht, ik zie ook wat oxidatie bij een schroefje, wellicht heeft er wat water lekkage plaatsgevonden, ik ga eens moed verzamelen om het een en ander te demonteren. Nog nooit zo’n quartz gedaan