Seiko Marine Master 300 Topic 🌊

Ook hier maar eens plaatsen, geen Marinemaster op de dial, maar het is er zeker weten wel één :smile: De SBDX003:

10 likes

Ik snap niet dat de marinemaster van deze drie seiko’s er het kleinste uitziet. Hij is toch de grootste van de drie?

De kast is misschien het grootste, maar bezel en wijzerplaat niet.

Fratello: the Seiko MM300 sports a 44mm diameter case. Like most Seikos, though, this watch wears down 3-5mm due to its short lugs and the comparatively small dual

Sbdx001

5 likes

2 likes

Horloge een maatje te groot? Of valt dat mee?

Hoe draagt de MM300 op rubber/leer/canvas…is ie erg top heavy?

Op een crafter blue gaat het goed, anders vond ik het topzwaar…

1 like

Dank Rik. Leer zeker niet te doen? Behalve misschien op een flink stevige (dikke) band…

1 like

Nee, dat is zeker niet te doen op een MM300. Je zou gearresteerd moeten worden voor die fashion crime.

6 likes

Zo boos…alweer. :neutral_face:

Ps ik ben fervent anti-fashion. :sunglasses:

3 likes

Haha!

Kom op man, leer op zo’n uber toolwatch-duiker? David jezussss.

Crafter Blue is wel een aanrader, ze hebben voor de MM300 ook een band waarbij je de orginele sluiting over kan zetten.

Als ik de pols ervoor had wist ik het wel.

5 likes

De originele rubber band staat ook heel goed, alhoewel die behoorlijk stug is. Als je hem strakker draagt op staal is het ook perfect. Een mooie leren band zou ook prima staan. Het maakt nogal uit of je advies krijgt van iemand met een 17cm of 19cm pols, of een platte of een ronde pols, etc. Door de platte caseback, ligt ie op een platte pols super comfortabel op de pols en absoluut niet topzwaar. Ja, hij is hoog, maar ja, het is dan ook een toffe duiker, geen dress watch :wink:

5 likes

Eens, ik heb een platte pols en op de bracelet en crafter blue goed te doen, maar dan niet te los dragen, maar dat doe ik sowieso niet.

2 likes

:laughing::+1: Die zit erbij dus dat is prima. Dank voor de foto ook…die Crafter Blue staat 'm wel erg goed!

Kijk…daar hebben we wat aan. :smile:

En dank voor de overige info mijne heren Rik, Han en Jaap. :+1:

Stof tot nadenken weer aan deze kant…:sunglasses:

Ps…geen idee of ik nu een platte of ronde pols heb. Ik neig naar rond…:thinking:

1 like

succes met de overweging, wel een interessant ding om te hebben/gehad te hebben…

1 like

Thx…ja mijn idee ook.

Ziet er goed uit. Waar vind ik een extra MM300 clasp? :grimacing:

1 like

Er kan geen twee minuten van je kostbare tijd af om hem even over te wippen?

1 like

Ja kan wel maar heb hem liever panklaar liggen.

1 like